چطور به اروپا مهاجرت کنیم؟

اروپا قاره‌ه‎ای سر سبز و دارای آب و هوایی معتدل بوده، که در حقیقت می‎توان گفت ثروتمند‎ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان را در خود جای داده است.
تصویر چطور به اروپا مهاجرت کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شهروندان و مقیمان اکثر کشورهای واقع در قاره اروپا از امکانات بسیاری بهره‎مند بوده، که بر اساس توافق نامه‌های صورت گرفته میان کشورهای اروپایی مانند عضویت در اتحادیه اروپا، پیمان شکن و همچنین منطقه یورو، این امکان برایشان فراهم خواهد بود تا از سیاست‌های یکپارچه این قاره استفاده کرده و به آسانی با جهان تعامل برقرار کنند.

همچنین مهاجرت به اروپا مزایای بسیاری را در بر داشته که از جمله آن‎ها می‌‎توان به پایین بودن مالیات در برخی کشورهای حوزه اروپا، نرخ پایین بیکاری، برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی معتبر در سطح جهانی و ... اشاره نمود.

اما مهم‎ترین موضوع در خصوص مهاجرت به اروپا، که باید مورد توجه قرار داد این است که افراد می‎بایست قبل از هر اقدامی به بررسی کلی در مورد شرایط اقامت خود پرداخته تا بتوانند به یک گزینه مطلوب جهت انتخاب کشور مناسب برای تحصیل و ادامه زندگی خود دست یابند.

در ادامه به طور کامل به معرفی انواع روش‌های مهاجرت به اروپا خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های مهاجرت به اروپا

برای مهاجرت به اروپا راه‌های گوناگونی وجود دارد که متقاضیان می‌‎بایست متناسب با شرایطی از قبیل موقعیت اقتصادی، سن، سابقه کار، میزان تحصیلات و ... به انتخاب یکی این راه‎ها بپردازند.

اما به طور کلی چند روش وجود دارد که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

در واقع می‎توان گفت آسا‌ن‌‎ترین راه برای مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت، از طریق تحصیل است. چرا که با توجه به بالا بودن سطح کیفیت بیشتر دانشگاه‌های اروپایی، همواره متقاضیان بسیاری کشورهای اروپایی از قبیل آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، دانمارک، اسپانیا، نروژ و ... را برای ادامه تحصیل خود مناسب دانسته و اقدام به مهاجرت می‎کنند. همچنین لازم به ذکر است که برای متقاضیان تحصیل در رشته‎های پزشکی، مهاجرت به کشورهای بلوک شرق اروپا با توجه به برخورداری از شرایط مطلوب تحصیلی و سطح بالای کیفیت در سیستم آموزشی، گزینه‎ای پرطرف‎دار به شمار خواهد رفت.

از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به اروپا می‎توان به امکان دست یابی به اقامت دائم پس از تحصیل، انجام کار پاره وقت در زمان تحصیل و ... اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به اروپا عبارتند از:

  • جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • جهت دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV
  • تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت شهریه
  • پاسپورت
  • ترجمه از صفحات شناسنامه
  • مدارک مرتبط با شرایط تاهل فرد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • ارائه نامه کاری در صورت شاغل بودن

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه‌ گذاری را می‎توان به عنوان یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی دانست، که این امر با اثبات تمکن مالی، خرید سهام و اوراق بهادار و برخی موارد دیگر امکان‌پذیر خواهد بود. البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که قوانین سرمایه‌ گذاری در کشورهای مختلف اروپایی نیز متفاوت خواهد بود.

ویزای شینگن

ویزای شینگن نوعی ویزای توریستی کوتاه مدت است که اجازه می‎دهد افراد به کشورهای عضو این پیمان بدون نیاز به پاسپورت تردد نمایند.

منطقه شینگن بخش زیادی از اروپا شامل را می‎شود، و افراد با دریافت ویزای شینگن از سوی یکی از کشورهای طرف قرارداد این پیمان می‎توانند بدون هیچ محدودیتی به بازدید از چند کشور اروپایی با اهداف مختلفی چون دیدار خوانواده و دوستان، رویدادهای ورزشی و فرهنگی، اهداف تجاری، گردشگری و تفریحی و ... بپردازند. مدت زمان ویزای شینگن به این صورت است که متقاضیان می‎توانند در طی یک دوره شش ماهه از تمامی کشورهای عضو این قرارداد به مدت 90 روز بازدید نمایند.

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت هم یکی دیگر از انواع روش‎های دریافت اقامت اروپا محسوب می‎شود، که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در خصوص این امر متقاضیان می‎بایست با ثبت شرکت در کشورهای عضو شینگن برای خود و خوانواده‎شان، اجازه اقامت را دریافت نمایند. باید در نظر داشت که هر کشوری از قوانین مخصوص به خود برخوردار بوده و متقاضیان باید پیش از هر اقدامی، در ابتدا شرایط مربوط به آن را بررسی نمایند. بعضی کشورها نسبت به اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت بسیار سخت گیرانه عمل کرده، اما در برخی دیگر از کشورهای اروپایی این امر ساده‎تر خواهد بود.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

در خصوص مهاجرت به کشورهای اروپایی باید گفت که دستیابی به اقامت از این طریق شامل همه کشورهایی نخواهد شد. اما در صورت امکان می‎توان گفت که این روش از سریع‎ترین و کم هزینه‎ترین راه‎های اقامت اروپا خواهد بود. مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج نیازی به مدارکی مانند مدرک تحصیلی، مدرک زبان و همچنین تمکن مالی نداشته، و افراد می‎توانند در صورت ثبت ازدواج حقیقی، به راحتی به اقامت خود دست یابند.

یکی دیگر از روش‎های مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق اخذ ویزای شینگن نیز می‎باشد. به این صورت که افراد با دریافت این ویزا می‎توانند به کشورهای حوزه شینگن سفر کرده، و بعد از اتمام اعتبار آن اقدام به پناهندگی نمایند. که البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش در شرایط عادی توصیه نمی‎شود، چرا که یکی از پر چالش‎ترین و پر خطرترین راه‎ها محسوب خواهد شد.

راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در اروپا

در حالت کلی می‎توان گفت در حال حاضر جهت مهاجرت کاری به اروپا کشور آلمان راحت‎ترین پروسه را برای ایرانیا در بر خواهد داشت، اما برای تحصیل به تحقیق و بررسی‎های بیشتری نیاز داشته تا بتوان مناسب‎ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در نظر گرفت.

اما در این بین عوامل موثری وجود دارند که می‎توان بر اساس آن راحت‎ترین و مناسب‎ترین کشور را برای مهاجرت انتخاب نمود، که عبارتند از:

  • شرایط سنی
  • دلایل فرد برای مهاجرت
  • شرایط تحصیلی
  • رزومه کاری
  • سطح تسلط به زبان
  • قدرت پاسپورت
  • سابقه سفرهای فرد به اروپا یا سایر کشورها
  • تمکن مالی فرد
  • وضعیت تاهل و شرایط فرزندان

منبع

386564