استاندار خراسان رضوی از استان ختلان تاجیکستان بازدیدکرد

استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه‌های سفر خود به تاجیکستان، بنا به دعوت رسمی استاندار ختلان تاجیکستان به این استان سفر کرد.
تصویر استاندار خراسان رضوی از استان ختلان تاجیکستان بازدیدکرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این بازدید سفیر جمهوری ایران در تاجیکستان، هیاتی متشکل از معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت استان، چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و تعدای از تجار و فعالان اقتصادی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی را همراهی می‌کردند.

بازدید از سد نارک مهم‌ترین سد خاکی کشور تاجیکستان که بر روی رود وخش قرار دارد و به عنوان مهم‌ترین نیروگاه آبی کشور تاجیکستان شناخته می‌شود، از برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در این سفر بود.

سد نارک با داشتن ۳۰۰ متر بلندی دومین سد بلند جهان است.

این سد در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی دوشنبه پایتخت تاجیکستان و در جوار شهر نارک در ولایت ختلان کشور تاجیکستان قرار دارد.

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دنغره تاجیکستان و واحد‌های تولیدی فعال در این منطقه از دیگر برنامه‌های نظری در روز چهارم حضور خود در کشور تاجیکستان بود.

منطقه اقتصادی دنغره تاجیکستان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی این کشور محسوب می‌شود که بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدی و صنعتی در آن مشغول به فعالیت هستند.
کشور تاجیکستان دارای حدود چهار منطقه آزاد تجاری بوده که در ولایت‌های سغد- ختلان- دنغره و ایشکاشیم واقع شده است.

براساس برنامه ریزی ها، مقرر است در آینده نزدیک، استاندار ختلان تاجیکستان برای جمع بندی مذاکرات صورت گرفته و امضاء یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه متقابلا به استان خراسان رضوی سفر کند.

منبع :صداوسیما

386454