افت پیاپی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 3572 واحدی در کانال یک میلیون و 279 هزار و 297 قرار گرفت.
تصویر افت پیاپی شاخص بورس تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به کاهش به خود گرفت و با کاهش 3572 به رقم یک میلیون و 279 هزار و 297 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با رشد 1271 واحد به رقم 330 هزار و 788 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به رقم 5 میلیون و 115 هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 277 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 682 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.28 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.39 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.42 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.52درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.2 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی فناوران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس و بانک تجارت بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 7 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 641 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 983 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه 310 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 205 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 981 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ذغال‌سنگ پروده طبس، تجلی توسعه معادن و فلزات و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل، پلیمر آریاساسول، صبا تأمین و پخش البرز بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

بر اساس اعلام مدیرعامل فرابورس 5 شرط برای درج نماد معاملاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد که باید این شروط تأمین شود اما در عین حال مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد عمده این شروط تأمین شده و مدارک در اختیار فرابورس قرار داده شده است و امیدواریم تا 15 اسفند ماه مصادف با میلاد اما حسین (ع) سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق بازار پایه فرابورس ایران برای عرضه به مردم ارائه شود.

‌همچنین قرار بر این است که سود سهام عدالت مردم از شرکت‌های سرمایه‌پذیر جمع‌آوری و تجمیع شود و در هفته سوم اسفند ماه به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام به حساب ذی‌نفعان واریز شود.

منبع: فارس

386405

مطالب مرتبط