درخواست مدیران پرسپولیس و استقلال برای حق بازپخش مسابقات فوتبال

مدیران دو باشگاه فوتبال پرطرفدار پرسپولیس و استقلال از مدیران تلویزیون برای بازپخش محتوا از باشگاه‌ها مجوز درخواست کردند.

تصویر درخواست مدیران پرسپولیس و استقلال برای حق بازپخش مسابقات فوتبال

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی آجورلو و رضا درویش مدیران عامل دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران در نامه‌ای از اهالی تلویزیون خواستند برای پخش محتوای تلویزیونی مرتبط با این دو باشگاه، مجوز مکتوب اخذ کنند.

در این نامه خطاب به دبیر شورای هماهنگی ورزش صداوسیما، تهیه‌کنندگان ۴ برنامه تلویزیونی «شب‌های فوتبالی»، «فوتبال برتر»، «ورزشگاه» و «ورزش و مردم» و مدیران واحد مرکزی خبر (خبرگزاری صداوسیما) و شبکه خبر آمده است:

«احتراما با عنایت به این که طبق قوانین مسلم فوتبال حرفه‌ای دنیا، حقوق محتوای مرتبط با باشگاه‌ها متعلق به باشگاه‌ها می‌باشد، در صورت تمایل به بازپخش قسمت‌هایی از مسابقات باشگاه یا حضور در ورزشگاه برای ضبط گزارش و مصاحبه از بازیکنان و مربیان و نیز حضور در اتاق کنفرانس مربیان، مقتضی است با مراجعه به باشگاه و انجام توافقات لازم نسبت به اخذ مجوز برای هریک از موارد فوق اقدام فرمایید.

بدیهی است در صورت نبود توافق، ضمن ممانعت از حضور عوامل برنامه‌ها در ورزشگاه، پیگیری‌های قانونی نیز صورت خواهد پذیرفت.»

اگرچه در این نامه، چیزی درباره توافق مالی به چشم نمی‌خورد و صرفا از هماهنگی سخن به میان آمده است، اما روشن است که مدیران عامل دو باشگاه پرطرفدار تهران، قصد دریافت وجوهی برای واگذاری حق بازپخش محتوا را در تلویزیون دارند. این در حالی است که به نظر می‌رسد باشگاه‌های فوتبال در ایران به علت انحصاری بودن پخش تلویزیونی، راه بسیار زیادی تا دریافت حق پخش واقعی محتوای زنده داشته باشند.

گفته می‌شود دریافت حق بازپخش تلویزیونی، گام نخست برای احیای حق پخش مسابقات تلویزیونی به صورت زنده است که البته مشخص نیست در چه زمانی محقق شود.

در حالی که مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در ماه‌های گذشته چندمین بار از دریافت حقوق محتوای آفلاین مرتبط با این باشگاه صحبت کرده بود، این برای نخستین بار است که در نامه‌ای رسمی، از لزوم اخذ مجوز برای پخش این محتوا صحبت به میان آمده است.

منبع: صبا

386404