هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف از مصرف کننده دریافت می شود

نمایندگان مردم مصوب کردند که وزارت نیرو صرفا هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می‌تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.
تصویر هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف از مصرف کننده دریافت می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد رحیمی مظفری مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

عبدالعلی رحیمی مظفری درخصوص الحاق این بند به تبصره ۶ گفت: این بند دقیقاً تنفیذ بند (ل) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که شما با رأی ۸۰ درصدی با آن موافقت کردید. در این بند آمده است؛ اگر مصرف یک چاه کشاورزی از ۵۰ به ۱۰۰ رسید این مابه التفاوت مصرف ۵۰ تا ۱۰۰ هزینه اش اخذ شود و آن ترانس و تجهیزاتی که کشاورز و تولیدکننده خودش خریده باشد، با وجود خرید ترانس جدید، آن ترانس قبل برای خود آن کشاورز و تولیدکننده است و تحت مالکیت دولت نیست.

براساس این بند الحاقی به تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ در صورت افزایش مصرف برق مصرف کنندگان، وزارت نیرو صرفاً هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می‌تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات اعم از ترانس و... اگر تجهیزات قبلی با هزینه مصرف کننده تامین گردیده، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده می‌باشد.

386262