استاندار یزد عنوان کرد؛

کارایی اثربخشی و جایگاه های هئیت های اندیشه ورز ارتقا پیدا کند

استاندار یزد گفت: بایستی به یک مدلی برسیم که میزان کارایی اثربخشی و جایگاه های هئیت های اندیشه ورز ارتقا پیدا کند.
تصویر کارایی اثربخشی و جایگاه های هئیت های اندیشه ورز ارتقا پیدا کند

به گزارش سایت خبری پرسون، مهران فاطمی استاندار یزد در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان یزد گفت: با برگزاری جلسات بین دبیران هئیات اندیشه ورز با مسئولان دستگاه ها فاصله بین تولید فکر و اجرای آن برداشته می شود.

مهران فاطمی استاندار یزد پیش از ظهر امروز در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان یزد که در دانشگاه یزد برگزار شد با بیان اینکه امروز در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی در سطح کشور، استان، شهرستان، بخش و... نیازمند تفکر و تعقل هستیم گفت: اگر بخواهیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم نیازمند استفاده از خرد جمعی هستیم.

وی ادامه داد: امروز سهم هئیت های اندیشه ورز در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی چقدر است؟ هیئت های اندیشه ورز در میدان عمل حرکت در کف نظام اجرایی چه جایگاهی دارد؟

فاطمی ابراز داشت: بایستی به یک مدلی برسیم که میزان کارایی اثربخشی و جایگاه های هئیت های اندیشه ورز ارتقا پیدا کند و نتایج این اقدامات مثبت دیده شود

استاندار یزد با تاکید بر این نکته که دستگاه های ما دچار مشکلات و نظام مسائل هستند ابراز داشت: پیشنهاد میکنیم جهت اجرایی کردن راهبردها هر هیئت اندیشه ورز متناسب با کارکرد در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان، دستگاه های مرتبط را احصا کرده و جلسات مشترکی بین مدیران، دبیران و اعضای هئیت های اندیشه ورز با مسئولان آن دستگاه ها برگزار شود.

فاطمی اضافه کرد: برگزاری این جلسات سبب خواهد شد عزیزان در باب موضوعات به یک فهم مشترک رسیده و سپس یک تفاهم نامه بین هیئت اندیشه ورز و کارگروه انعقاد شود تا پس از بررسی نظام مسائل درکارگروه و شوراهای مربوطه پیشنهادات به دستگاه ها ارسال و بدین گونه فاصله بین تولید فکر و اجرای آن برداشته می شود.

وی تصریح کرد : با این روش مسائل هدفمند و با رعایت اولویت های دستگاه ها بررسی و ارائه راه حل می شود و ما نیز ملاک ارزیابی دستگاه ها را بر این اساس قرار می دهیم تا درمیدان عمل توان بسیح را نشان داده و بتوانیم یزد را استان الگو در این زمینه معرفی کنیم

استاندار یزد با اشاره به اینکه متاسفانه نخبگان در جامعه سرگردان هستند و در نظام اداری ما جایگاهی مناسبی ندارند گفت: نخبگان به دنبال پناه و مامن هستند و چه پناهی بالاتر از بسیج وجود دارد که می‌تواند فارغ از اندیشه و دیدگاه سیاسی افراد از ایده نخبگان بهره ببرد.

386208