نگاه تطبیقی به سیستم های آموزشی دنیا

دکتر داوود پاک نیت گفت: با چشم انداز فعالیت‌های میان مدت، بلند مدت و هم راستا با گام دوم انقلاب و ایجاد تحولات بنیادین در مقوله های عنوان شده باشیم.
تصویر نگاه تطبیقی به سیستم های آموزشی دنیا

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر داوود پاک نیت مشاور ارشد رئیس دانشکده گفت: خوشبختانه با همت حسین چناری رئیس دانشکده فوق الذکر، متعاقب انتشار جلد اول کتاب مذکور با عنوان: نگاه تطبیقی به سیستم های آموزشی دنیا ( ارزشیابی سیستم های حرفه ای بین المللی؛ ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای بین المللی) ( RVA و EQf) مطالب تکمیلی مرتبط با موضوع عنوان شده به زودی در قالب یک مجلد یکصد و هشتاد و هشت صفحه ای در قالب چهار فصل و بخش پایانی حاوی مطالب و نکات راهبردی و کاربردی مربوط در حال طی فرآیند مربوط برای چاپ می باشد.

گفتنی است مطالب کتب یاد شده حاوی نکات علمی منطبق با مصوبات سازمان فرهنگی علمی و آموزشی ملل ( uNEsco ) (یونسکو ) و سایر قوانین موضوعه ازجمله : مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره ۱۱۸۳۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵ و سایر اسناد بالادستی می باشد که برای اولین بار در کشور ایران تدوین و به مرحله انتشار رسیده است.

در این راستا لازم به ذکر است حسین چناری که دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت آموزشی و بیش از سه دهه سابقه آموزشی در داخل و خارج از کشور می باشد، علاوه بر تالیف و انتشار چندین جلد کتاب، مقاله در راستای بهره‌مندی مخاطبین ملی و فراملی تا کنون اقدامات و فعالیتهای بسیار ارزشمندی را به منصه ظهور رسانیده است که تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی و عامه مردم نیز در راستای مهارت آموزی و اخذ گواهینامه های معتبر بین‌المللی می توانند مربوط مورد بهره برداری قرار دهند.

همچنین جهت آشنایی بیشتر با مفاهیم و برنامه های مرتبط و فعالیت ها و اقدامات آموزشی مهارت محور ، نخبگان و صاحب نظران در زمینه موصوف می‌توانند نظرات و پیشنهادات تکمیلی خود را از طریق مراجعه به سایت رسمی دانشکده بین المللی ابن سینا به آدرس www.avicennacollege.ge تکمیل و ارائه نمایند.

وی همزمان با اعلام این خبر اظهار امیدواری نمود: با معاضدت وزارتخانه ها سازمانها و بخشهای مختلف دولتی و غیردولتی بویژه وزارتین علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش سازمان آموزش فنی حرفه ای و... و هم افزایی اقدامات و فعالیت‌های مرتبط قابل انجام در این زمینه به همگرایی آموزش ،مهارت آموزی ،اشتغالزایی و کار آفرینی در قالب یک اکوسیستم کامل ،در آتیه ای بسیار نزدیک شاهد توفیقات روز افزون و هماهنگ با چشم انداز فعالیت‌های میان مدت ، بلند مدت و هم راستا با گام دوم انقلاب و ایجاد تحولات بنیادین در مقوله های عنوان شده باشیم.

386137