روسیه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را تصرف کرد

طبق گزارش‌ها به نقل از مقامات اوکراینی، ارتش روسیه کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفته‌ است.
تصویر روسیه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را تصرف کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌تر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در تلاش هستند تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست بگیرند. او در توییتی نوشت: نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل [نیروگاه هسته‌ای] هستند. مدافعان ما جان خود را فدا می‌کنند تا تراژدی ۱۹۸۶ تکرار نشود. این یک اعلان جنگ علیه کل اروپا است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، وزارت خارجه اوکراین هم هشدار زلنسکی را تکرار کرد و در توییتی نوشت که حمله روسیه به اوکراین می‌تواند یک فاجعه زیست‌محیطی دیگر ایجاد کند. این وزارتخانه در توییتی نوشت: در سال ۱۹۸۶، جهان شاهد بزرگترین فاجعه فناوری در چرنوبیل بود. اگر روسیه به جنگ ادامه دهد، چرنوبیل ممکن است در سال ۲۰۲۲ دوباره اتفاق بیفتد.

«اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در ایالات متحده هم اظهارات زلنسکی مبنی بر تلاش نیروهای روسی برای به دست گرفتن کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را تکرار کرده و گفته بود که گارد ملی اوکراین برای محافظت از نیروگاه هسته ای در برابر حمله تلاش می‌کند.

مارکارووا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: آن‌ها تلاش کردند تا نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را تصرف کنند و درگیری در آنجا با گارد ملی اوکراین که از ایستگاه چرنوبیل در برابر حمله محافظت می‌کند، ادامه دارد.

وی افزود: برای اولین بار پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل - که پس از آن اوکراین به همراه دوستان و متحدان اروپایی و آمریکایی ما از جهان در برابر یک فاجعه هسته‌ای دیگر محافظت می کند - ما باید دوباره از آن در برابر نیروهای روسی دفاع کنیم.

منبع: فارس

386025