در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

بررسی الزام پاسخگویی رئیس جمهور و وزرا به تذکرات مجلس

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جاری نمایندگانی از شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و چند تن از اعضای مجمع نیز در مقام موافقت و مخالفت با نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع که مصوبه مجلس را فاقد مصلحت بیّن و ملزمه دانسته است، اظهار نظر کردند.
تصویر بررسی الزام پاسخگویی رئیس جمهور و وزرا به تذکرات مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، در شانزدهمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جاری نمایندگانی از شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و چند تن از اعضای مجمع نیز در مقام موافقت و مخالفت با نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع که مصوبه مجلس را فاقد مصلحت بیّن و ملزمه دانسته است، اظهار نظر کردند.

با توجه به حساسیت موضوع، آیت‌الله آملی لاریجانی بحث و بررسی بیشتر درباره این مصوبه را ضروری دانست و ادامه آن را به جلسه بعد موکول کرد.

مورد اختلافی مجلس و شورای نگهبان که در جلسه امروز مجمع مطرح شد، مربوط به طرح دو فوریتی اصلاح ماده 206 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بود که براساس آن مخاطب تذکر نمایندگان مجلس از جمله رئیس‌جمهور و وزرا موظفند حداکثر ظرف یک‌ماه به تذکر مربوطه پاسخ دهند و آن را در سامانه قانون‌گذاری و نظارت، ثبت کنند.

شورای نگهبان، مردادماه امسال پس از بررسی این مصوبه اعلام کرد که الزام مخاطبان تذکر به ارائه پاسخ، مغایر صلاحیت‌ها و اختیارات مجلس شورای اسلامی مصرح در قانون اساسی است.

در این جلسه همچنین مواد دیگری از آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب اعضای حاضر رسید.

385924