با خرید و فروش گونه‌های در معرض خطر انقراض برخورد جدی می‌شود

سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته مبنی بر افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض, با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.
تصویر با خرید و فروش گونه‌های در معرض خطر انقراض برخورد جدی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: با توجه به‌ روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته مبنی بر افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض نظیر سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک‌پشت از سوی برخی افراد فرصت‌طلب در سطح معابر، بازارهای روز و پایانه‌ها از فرماندهان یگان محیط زیست استان‌ها می‌خواهم برای افزایش سطح آگاهی عموم شهروندان و پیشگیری از وقوع تخلفات گونه‌های گیاهی و جانوری اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست کشور همانند سال‌های گذشته در برخورد با متخلفان، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات از دیگر برنامه‌های یگان حفاظت محیط زیست است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خاصرنشان کرد: انجام امور اطلاعاتی و عملیاتی در جلوگیری از عرضه گونه‌های جانوری و گیاهی توسط عوامل توزیع‌کننده در استان یا منطقه و انجام گشت‌های مشترک با نیروهای انتظامی از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست کشور است.

385907