سکه امروز 40 هزار تومان بالاتر رفت

قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید.
تصویر سکه امروز 40 هزار تومان بالاتر رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۹۵ دلار و ۵۲ سنت معامله شد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان وارد کانال ۲۵ هزار تومان و سپس ۲۴ هزار تومان شد. اما در این مدت بهای انس جهانی به دلیل تحولات سیاسی و اختلافات روسیه و اوکراین در نوسان بود و در بسیاری موارد شاهد افزایش بهای آن بودیم. کاهش نرخ ارز، طی هفته‌های گذشته افزایش بهای انس جهانی را پوشش داده و در این ایام شاهد افت قیمت انواع سکه و طلا در بازار بودیم. البته امروز بهای انواع سکه و طلا متاثر از رشد اندک نرخ ارز افزایش یافت.

منبع: ایرنا

385888