جنگ آغاز شد / پوتین دستور ورود ارتش روسیه به اوکراین را داد

منابع خبری گزارش دادند رئیس‌جمهور روسیه به ارتش این کشور دستور داده برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.
تصویر جنگ آغاز شد / پوتین دستور ورود ارتش روسیه به اوکراین را داد

به گزارش سایت خبری پرسون، ورود ارتش روسیه به اوکراین به معنی آغاز جنگ اوکراین است. هنوز معلوم نیست واکنش ناتو به این حمله چیست.

فعلا «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تنها به این اظهارات بسنده کرده که "به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونباس توسط روسیه را محکوم، و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم."

همزمان، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توافقنامه امضا کند. این توافق به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد تا وظیفه تضمین صلح در دو جمهوری را انجام دهند».

پیش از این رئیس جمهور روسیه فرمان جدایی دو ایالت در شرق اوکراین را امضا کرده بود.

در رسانه‌های غربی ویدئویی منتشر شده که از آن به‌عنوان آغاز جنگ اوکراین نام برده می‌شود.

دستور اجرایی بایدن برای تحریم مبادلات تجاری با دونتسک و لوهانسک

در واکنش به این تحولات شبانه، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستوری اجرایی را صادر خواهد کرد که به موجب آن هرگونه مبادلات تجاری یا مالی با دونتسک و لوهانسک تحریم خواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ما به زودی اقدامات بیشتری را درباره نقض آشکار تعهدات بین المللی از سوی روسیه اعلام خواهیم کرد. این اقدامات از تدابیر اقتصادی سریع که با هماهنگی متحدان خود در صورت حمله روسیه به اوکراین مهیا شده، جداست.

کاخ سفید همچنین از رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای آمریکا از جمله اوکراین درباره اقدامات بعدی خبر داد.

واکنش اوکراین، سازمان ملل و فرانسه به تصمیم روسیه

امانوئل ماکرون هم ضمن محکوم کردن تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

گفته می‌شود تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین تاثیر مستقیم بر سرنوشت انتخابات فرانسه خواهد گذاشت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوگانسک و دونتسک در شرق اروپا را در مغایرت با میثاق سازمان ملل متحد دانست.

وی اضافه کرد: سازمان ملل متحد همچنان حاکمیت اوکراین، یکپارچگی و تمامیت ارضی آن را به رسمیت می‌شناسد.

رئیس‌جمهور اوکراین هم گفته: هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش از سوی روسیه دیده نمی‌شود. با وجود ۱۵۰ هزار نظامی در مرز اوکراین، اوضاع امنیتی همچنان متشنج است.

قیمت نفت در بازار جهانی به ۹۷ دلار رسید

پس از اقدام رئیس جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جدایی طلبان اوکراینی و آغاز جنگ در شرق اروپا، بازار انرژی تحت تاثیر جدی قرار گرفت.

بهای نفت خام هم اکنون در بازار های جهانی به ۹۷ دلار در هر بشکه رسید که این رقم، رکورد تازه ای در قیمت نفت طی سالیان گذشته است.

در ادامه می‌توانید تصویر مناطقی که امشب روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست عملیات نظامی خود در این مناطق را خاتمه دهد را ببینید.

IMG_20220222_011826_129

منبع: خبر فوری

385604