هزینه سفر به ایروان با تور

سفر به ایروان با تور، یکی از تورهای ارزان قیمت آسیا می باشد که مورد توجه ایرانیان زیادی هم قرار گرفته است.
تصویر هزینه سفر به ایروان با تور

به گزارش سایت خبری پرسون، سفر به ایروان با تور، یکی از تورهای ارزان قیمت آسیا می باشد که مورد توجه ایرانیان زیادی هم قرار گرفته است. سفر به کشور کوچک ارمنستان که از همسایه های ایران به حساب می آید، به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، از دو طریق تور زمینی و تور هوایی امکان پذیر می باشد. یکی از دلایل محبوبیت سفر به ایروان با تور ، عدم نیاز به اخذ ویزا برای ورود به خاک این کشور است. این کشور با وجود مساحت کمی که دارد جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی را در خود جای داده است به همین دلیل سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات لازم برای سفر به این شهر و هزینه سفر به ایروان با تور بپردازیم.

قیمت تور ایروان چقدر است؟

یکی از نکات مهم هنگام سفر به کشورهای خارجی، در نظر گرفتن هزینه سفر می باشد. تور ایروان نیز همچون سایر تورهای گردشگری شامل هزینه های مختلفی از جمله اقامت، سفر، بلیط هواپیما در صورت تور هوایی، بازدید از اماکن تفریحی، هزینه غذا، پوشاک و... است که به عوامل مختلفی بستگی دارند. قیمت ⭐ تور ایروان نوروز 1401 ⭐ در سایت لحظه آخر از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود، این هزینه ها به نوع تور و خدماتی که ارائه می شوند بستگی دارد.

تور هوایی

جالب است بدانید که سفر به ایروان، به روش های مختلفی از جمله زمینی، هوایی و حتی خودروی شخصی امکان پذیر است. تور هوایی ایروان محبوب ترین روش برای سفر و بازدید از این شهر است که تجربه یک سفر خاطره انگیز برای گردشگران را به ارمغان می آورد. قیمت تور هوایی ارمنستان به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر، نوع هتل، نوع کلاس پرواز، زمان اقامت و ... بستگی دارد.

مدت زمان پرواز تهران به ایروان

مدت زمان پرواز تهران به ایروان به عواملی از قبیل نوع هواپیما مسافربری و کلاس پرواز بستگی دارد. زمان رسیدن به ایروان از مبدا تهران، حدود 1 ساعت و نیم طول خواهد کشید. البته این مدت زمان، با شرایط آب و هوایی مناسب تخمین زده شده است و در صورت نامساعد بودن شرایط آب و هوا ممکن است تغییر کند.

تور زمینی ایروان نوروز ۱۴۰۱

تور زمینی

تور زمینی ایروان در مقایسه با تور هوایی از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. در طول سفر با تور زمینی ایروان با اتوبوس، می توانید از مشاهده مسیر، کوه ها و مناظر زیبای آن لذت ببرید. از خدمات تور زمینی ایروان می توان به اقامت در هتل های لوکس ایروان، مترجم فارسی زبان، بیمه مسافرتی، سیم کارت و... اشاره کرد. در حال حاضر اتوبوس های VIP ایران به دلایلی حق ورود به ارمنستان را ندارد، به همین دلیل پس از رسیدن به مرز نوردوز، ادامه مسیر با وسایل نقلیه ارمنستان طی خواهد شد. زمان رسیدن به ایروان ارمنستان به تور زمینی، حدود 17 ساعت می باشد. البته این زمان، بدون درنظر گرفتن ترافیک و مشکلات احتمالی تخمین زده شده است.

از تهران تا ایروان چند کیلومتر راه است

مسافت تهران تا ایروان به هوایی یا زمینی بودن سفر بستگی دارد. مسافت هوایی تهران تا ایروان، حدود 783 کیلومتر می باشد. اما فاصله زمینی تهران تا تبریز، 600 کیلومتر و تبریز تا مرز نوردوز حدود 210 کیلومتر است. در واقع فاصله زمینی تهران تا ایروان حدود 810 کیلومتر می باشد.

از تهران تا ایروان چند ساعت راه است

زمان رسیدن به ایروان بسته به زمینی بودن یا هوایی بودن سفر متفاوت خواهد بود. همانطور که در قبل اشاره کردیم، سفر از تهران تا ایروان با تور زمینی حدود 17 ساعت طول خواهد کشید. اما اگر قصد سفر به ایروان با تور هوایی را دارید بهتر است بدانید که از تهران تا ایروان، با تور هوایی حدود 1 و نیم ساعت در راه خواهید بود.

هزینه های سفر به ایروان

هزینه بازدید از مکان های گردشگری در ایروان

بازدید از موزه های تاریخی، پارک های آبی، باغ وحش و گالری ملی ایروان، ملزم به پرداخت ورودی می باشد. هزینه ورودی جاذبه های گردشگری ایروان از 500 درام شروع شده و تا 6 هزار درام می باشد که مبلغی معادل 25 تا 300 هزار تومان می شود. برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه های ایروان می توانید از ساعت 9 صبح الی 6 عصر و برای بازدید از پارک و جاذبه های تفریحی، از 9 الی 10 شب اقدام نمایید. در ضمن بازدید از کلیساهای شهر، مساجد، بازارها، برخی از موزه های هنری و همچنین جاذبه های طبیعی در ایروان رایگان بوده و نیازی به پرداخت ورودی نیست.

قیمت غذا در ایروان

ارمنستان یکی از کشور های همسایه ایران است که مردم آن از نظر ذائقه غذایی شباهت زیادی به مردم ایران دارند. بیشتر غذاهایی که در ایروان مصرف می شوند، از گوشت قرمز، پیاز و سبزیجات معطر تهیه می شوند. قیمت غذا در ایروان به نوع غذا و رستورانی که در آن غذا میل می کنید بستگی دارد. در ادامه قیمت حدودی پرطرفدار ترین وعده های غذایی در ایروان را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر خواهیم کرد.

  • قیمت یک وعده غذایی در رستوران های معمولی شهر ایروان: حدود 3 هزار درام
  • قیمت غذاهای رستوران پر طرفدار مک دونالد ایروان: حدود 2500 درام
  • وعده غذایی دو نفره رستوران های سطح متوسط ایروان: حدودا 12 هزار درام
  • آب معدنی: 240 درام
  • یک فنجان قهوه : حدود هزار درام

هزینه های حمل و نقل در ایروان

سیستم حمل و نقل در ایروان، شامل وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های برقی، ون، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و مترو می شود. ارزان ترین وسیله حمل و نقل ایروان مترو است که قیمت بلیط آن حدود 50 درام می باشد. در مقابل استفاده از تاکسی در این شهر پیشنهاد نمی شود، چرا که کرایه تاکسی در این شهر از هزینه بالایی برخوردار است.

یکی از وسیله های حمل و نقل ارزان قیمت در ایروان، اتوبوس ها می باشند که در خطوط مختلف شهر فعالیت می کنند. در صورت استفاده از اتوبوس باید بسته به مسیر مورد نظر، هزینه ای حدود 50 درام به بالا پرداخت کنید. در شهر ایروان ون های مسافربری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هزینه رفت و آمد با ون های مسافربری ایروان مبلغی حدود100-200 درام خواهد بود.

385179