لوازم خانگی خارجی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اگر قیمت کالای خارجی از قیمت کالای ایرانی کمتر باشد به احتمال زیاد تقلبی است.
تصویر لوازم خانگی خارجی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، نکته جدیدی در گزارش میدانی اخیر از بازار لوازم خانگی تنوع برندهای خارجی در زمان ممنوعیت واردات بود. به نظر می‌رسد حالا دیگر موضوع فقط برندهای کره‌ای نیست، بلکه برندهای ترک، آلمانی، ایتالیایی و حتی آمریکایی و انگلیسی، هر چند محدودتر، به چشم می‌خورد. اما آنچه کیفیت خرید مصرف کننده را تهدید می‌کند احتمال فروش کالای تقلبی با درج برندهای معروف و همچنین وجود شرکت‌های گارانتی است که در زمان ممنوعیت بدون مجوز ارگان خاصی کالاهای قاچاق را ضمانت می‌کنند و مصرف کننده در صورت بروز مشکل از سوی این شرکت‌ها امکان شکایت و پیگیری مطلوب را نخواهد داشت.

البته قاعدتا مغازه‌داران نمی‌توانند همه این ماجرا را برای خریدار توضیح دهند. برای مثال یکی از آن‌ها می‌گوید: «شرکت‌های ضمانت کننده برای اینکه بتوانند کار کنند، معمولا پاسخگو و از اتحادیه مجوز می‌گیرند. علاوه بر این معمولا جنس خارجی به این زودی دچار مشکل نمی‌شود».

در این رابطه، اکبر پازوکی - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کالاهای اصلی حتما قاچاق هستند، اظهار کرد: کالاهای قاچاق برای ضمانت با مشکل مواجه می‌شوند. البته احتمال تقلبی بودن این کالاها نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای کالاهای با کیفیت ایرانی را به نام برندهای خارجی عرضه می‌کنند، تصریح کرد: اگر قیمت کالای خارجی از قیمت کالای ایرانی کمتر باشد حتما تقلبی است.

منبع: ایسنا

385049