بنت از پلوسی تشکر کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفرش به شهر رام‌الله، بر آغاز روند واقعی صلح در خاورمیانه تاکید کرد.
تصویر بنت از پلوسی تشکر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس، رئیس ‌تشکیلات خودگردان فلسطین با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفرش به همراه هیئت پارلمانی به رام‌الله، دیدار کرد و وی را در جریان آخرین تحولات سرزمین‌های فلسطینی قرار داد.

محمود عباس در جریان دیدار با پلوسی، بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه با ایالات متحده آمریکا و غلبه بر موانع پیش روی این روابط تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی این نشست، همچنین با مطرح کردن آخرین تحولات سرزمینی در فلسطین، بر ضرورت پایان اشغالگری اسرائیل تاکید کرد.

عباس بر آغاز یک روند سیاسی واقعی مطابق با قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی و همینطور شروع مذاکرات سیاسی طبق طرح "دو کشوری" تاکید کرد.

پلوسی نیز به نوبه خود گفت؛ آمریکا متعهد به برقراری صلح بر اساس راه حل دو کشوری است.

وی همچنین از همه طرف‌ها خواست در زمینه همکاری مشترک برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

پنجشنبه پلوسی با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل هم دیدار و درباره تعدادی از مسائل مشترک به ویژه پرونده هسته‌ای ایران بحث و گفتگو کرد.

بنت در این دیدار که در دفتر وی در قدس برگزار شد، به روابط گرم و ویژه اسرائیل و آمریکا اشاره کرد.

وی همچنین از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر حمایت آمریکا از گنبد آهنین تشکر و بر اهمیت تکمیل هر چه سریعتر این فرآیند تاکید کرد.

او جریان این دیدار با پلوسی گفت؛ من واکنش‌های بزرگی را از همه کسانی که با شما ملاقات کرده‌اند شنیده‌ام. می‌خواهم شخصا از شما برای حمایت مداوم از اسرائیل تشکر کنم.

منبع: ایسنا

384915