نمایشگاه عکس رنگ، نور، سکوت در تهران برگزار شد

نمایشگاه عکس رنگ، نور، سکوت با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از نگاه متفاوت برای گردشگران با مشارکت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.
تصویر نمایشگاه عکس رنگ، نور، سکوت در تهران برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: این نمایشگاه با همکاری ۸ تن از اساتید و عکاسان برجسته طبیعت با هدف معرفی جاذبه گردشگری برگزار شد.

پرهام جانفشان افزود: بیشتر آثار این نمایشگاه از نگاه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از نگاه آسمان شب است.

وی گفت: در این نمایشگاه ۵۰ تابلو عکس از حبیب بیگدلو، محمد بیگی، الهه امیری، محمد وشینه، علیرضا رستگار، بهروز محمودی، علیرضا خوند و نیما نیک فلاح از ۲۳ بهمن لغایت ۲۸ بهمن در باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نمایش داده شد.

استفاده از ظرفیت عکاسان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه رنگ، نور و سکوت از ایجاد باشگاه عکاسان طبیعت به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری خبر داد.

پرهام جانفشان روز یک‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: «هنر به عنوان زبان مشترک ملت‌ها شناخته ‌می‌شود و هنر عکاسی می‌تواند در جذب گردشگران خارجی به تهران کمک بزرگی باشد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ تهران عنوان کرد: «این باشگاه با هدف شناسایی و برنامه‌ریزی هدفمند برای عکاسان طبیعت و میراث‌فرهنگی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح استان تشکیل شده است.»

نمایشگاه نور، رنگ و سکوت با حضور سید محمد علوی رئیس کمیته میراث‌فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران و سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد افتتاح شد.

کارگاه تکنیک‌های عکاسی از آسمان شب در تهران برگزار شد

کارگاه تکنیک‌های عکاسی از آسمان شب در نمایشگاه رنگ، نور و سکوت در باغ هنر ایرانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

نخستین کارگاه عکاسی در نمایشگاه رنگ، نور و سکوت با عنوان تکنیک‌های عکاسی آسمان شب با هدف ثبت تصاویر متفاوت از جاذبه‌های گردشگری با تدریس حبیب بیگدلو برگزار شد.

در این کارگاه تکنیک‌های عکاسی نجومی، عکاسی رد ستارگان، عکاسی پانوراما در شب از کهکشان، ساخت تایم لپس و آشنایی با تجهیزات عکاسی شب آموزش داده شد.

کارگاه ویرایش تصاویر آسمان شب در تهران برگزار شد

کارگاه آموزش ویرایش تصاویر مناظر گردشگری آسمان شب در نمایشگاه رنگ، نور و سکوت در باغ هنر ایرانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

روزیک شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، دومین کارگاه عکاسی در نمایشگاه رنگ، نور و سکوت با عنوان آموزش ویرایش تصاویر مناظر گردشگری آسمان شب با تدریس بهروز محمودی برگزار شد.

در این کارگاه تکنیک‌های حذف نویز در تصاویر شب، پردازش ثانویه عکس‌های پانوراما، مراحل عکاسی پانوراما منظره آسمان شب و تنظیمات دوربین در عکاسی از منظره آسمان شب آموزش داده شد.

روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، سومین کارگاه عکاسی در نمایشگاه رنگ، نور و سکوت با عنوان تجهیزات مورد نیاز برای سفر عکاسی با تدریس استاد نیما نیک فلاح برگزار شد.

در روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه نیز کارگاه قوانین عکاسی در جوامع محلی و گردشگری توسط محمد وشینه و روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ترکیب بندی در عکاسی منظره توسط علیرضا رستگار تدریس خواهد شد.

384564