سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

170 نفر از بیماران بستری با علائم تنفسی هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 16 بیمار فقط یک دوز 122 بیمار دوز دوم را دریافت کرده اند و این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون به ویژه دوز سوم یا نوبت یادآور است که هم آمار بستری و هم آمار مرگ و میر را کاهش خواهد داد.
تصویر 170 نفر از بیماران بستری با علائم تنفسی هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، درنشست این هفته ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که روز یکشنبه 24 بهمن 1400 و به ریاست دکتر اعلایی استاندار قزوین برگزار شد؛ دکتر عبداله دیدبان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از روند واکسیناسیون در استان گفت :هم اکنون 362 نفر از هم استانی ها با علائم شدید تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که 170 نفر از آنان هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: 16 بیمار فقط یک دوز 122 بیمار دوز دوم را دریافت کرده اند و این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون به ویژه دوز سوم یا نوبت یادآور است که هم آمار بستری و هم آمار مرگ و میر را کاهش خواهد داد.

مسئول دستگاه سلامت استان با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در استان گفت :آمار فوتی های روز گذشته به 5 نفر رسیده که در مقایسه با هفته گذشته 5/2 برابر شده است که نیازمند توجه مردم و مدیران دستگاه های اجرایی است.

این مقام مسئول در خصوص کمبود دارو در استان نیز تصریح کرد : کمبود دارو ها مختص استان قزوین نیست و در کل کشور با این موضوع مواجهیم و پزشکان باید در خصوص تجویزهای غیر ضرور پرهیز لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این پیک هم فاصله بگیریم و به شرایط پایدار برسیم.

دکتر دیدبان خاطر نشان کرد: روند رشد بستری کاهش یافته است اما این به معنای کنار گذاشتن رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیست زیرا در رنگ بندی ها به جز شهرستان آوج همه شهرستانهای استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: طرح مراقبت در منزل یکی از طرح های بسیار مهمی است که می توان برای کمک به کاهش شیوع ویروس کرونا از آن بهره برد و همکاران ما از ساعت 8 صبح الی 22 شب آماده خد مت رسانی به مردم هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان با اشاره به واکسیناسیون جامعه کارگری استان نیز گفت : آمادگی لازم را برای واکسیناسیون سیار داریم و در برخی از مواقع قبل از این شرکت ها و موسسات اعلام آمادگی کنند در محل حاضر شده و واکسیناسیون را انجام داده ایم.

استاندار قزوین نیز در ادامه با اشاره به موضوع واکسیناسیون در استان گفت : ثمرات واکسیناسیون که با تلاش های زیاد دولت سیزدهم انجام شده است را امروز مشاهده می کنیم و این مطلب را درکاهش مرگ و میر در پیک ششم میتوان دید.

دکتر محمد مهدی اعلایی خاطر افزود : امیدواریم که کرونا نفس های آخر خود را بکشد و بیش از این نفس هموطنانمان را نگیرد و این موضوع در گرو همت مردم برای انجام واکسیناسیون است زیرا با این کار هم خیال خود و هم خیال خدمتگزاران خود در عرصه سلامت را آسوده خواهند کرد.

استاندار قزوین با اشاره به همکاری های بین بخشی برای مدیریت کرونا افزود : دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما برای اطلاع رسانی موضوع واکسیناسیون و طرح مراقبت در منزل همچون گذشته اهتمام ویژه تری داشته باشند.

اعلایی تاکید کرد : بنای ما بر تعطیلی واحد ها نیست اما تصمیم های کارشناسی وجود دارد و ما باید به آن احترام بگذاریم و به محض اینکه احساس کنیم روند نزولی است محدودیت ها برداشته خواهد شد و این موضوع را به صورت هفتگی رصد خواهیم کرد.

گفتنی است این نشست در سالن شهید امامی استانداری قزوین و با حضور اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و کارشناسان مختلف به بیان نظرات در حوزه های تخصصی خود پرداختند.

384315