نجات جان هفت نفر با اهدا عضو جوان مرگ مغزی مشهدی

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردند که در هزار و یکصد و پنجاهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه، اعضای یک بیمار مرگ مغزی به 4 نیازمند عضو پیوند زده شد.
تصویر نجات جان هفت نفر با اهدا عضو جوان مرگ مغزی مشهدی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر ابراهیم خالقی مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که در هزار و یکصد و پنجاهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، بیمار مرگ مغزی "ذوالفقار حسینی" که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود از بیمارستان امدادی شهید کامیاب معرفی شد، که پس از اعلام موافقت خانواده‌اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به زنی ۵۵ ساله ساکن مشهد، که سالها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی بیان کرد: قرنیه‌های زنده یاد حسینی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیروز گفته بود که در نیمه اول بهمن ماه جاری، تنها چهار عمل اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی انجام شد که نسبت به نیمه اول دیماه، که هشت مورد بود است، ۵۰ درصد کاهش داشته و علت اصلی آن شیوع ویروس اومیکرون و مشکلات ناشی از موج ششم کرونا بوده است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که اکنون شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع :ایرنا

384260