این وسایل را در چیدمان نشیمن به‌کار نبرید

هر خانه‌ای هرقدر بزرگ یا کوچک قلب تپنده‌ای دارد که نام آن اتاق نشیمن است که چیدمان آن بسیار حائز اهمیت است.
تصویر این وسایل را در چیدمان نشیمن به‌کار نبرید

اتاق نشیمن جایی است که افراد خانواده اوقات فراغت خود را در کنار هم سپری می‌کنند و به احتمال زیاد اولین مکانی است که در بدو ورود دیده می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین اتاق‌های خانه به‌حساب می‌آید. در این مطلب به نبایدها در چیدمان و دکوراسیون نشیمن منزل می‌پردازیم.

فرش‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

یکی از نبایدها در چیدمان و دکوراسیون نشیمن منزل اندازه مناسب فرش است. مهم‌ترین نکته در مورد فرش، اندازه آن است که باید متناسب با اندازه اتاق باشد. فرش اتاق نشیمن نه باید خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک. فرش خیلی بزرگ فضای اتاق را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. فرش‌های کوچک هم صاحب خانه را وادار می‌کند که مبلمان را نزدیک به هم بچیند که با این کار تعادل اتاق بهم می‌ریزد و فضاهای خالی بدون استفاده ایجاد می‌شود.

گنجاندن وسایل و مبلمان ناهماهنگ با دکور نشیمن

مردم اغلب دوست دارند وسایلی را در اتاق نشیمن خود بگنجانند که دراصل با سبک کلی خانه آن‌ها مطابقت ندارد. هرچند باید از این کار اجتناب کرد اما در این مورد یک استثنا هم وجود دارد. اگر واقعا عاشق مبلمانی هستید، آن را بخرید و خود را محدود به یک طرح یا سبک خاص نکنید. با این کار می‌توانید خانه خود را منحصربه‌فرد کنید. طوری که نمایانگر هویت شما باشد و در نهایت خانه‌ای خواهید داشت مملو از مبلمانی که واقعا دوست دارید.

وسایل دکوری زیاد

استفاده بیش از وسایل دکوری به‌خصوص دکوری‌های کوچک است که سبب ایجاد اغتشاش بصری در فضا و کوچک‌تر دیده شدن فضای دکوراسیون شما است، بنابراین در انتخاب لوازم دکوری فضای نشیمن خود دقت کنید و از انتخاب لوازم دکوری با تم‌های متفاوت بپرهیزید.

مبلمان نامرغوب و بی‌کیفیت

موضوع مهمی که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین نبایدها در چیدمان و دکوراسیون نشیمن منزل تبدیل شده است انتخاب مبلمان نامرغوب است. در هنگام خرید هر نوع مبلمانی به این موضوع توجه داشته باشید که دست کم چهار تا پنج سال باید از آن استفاده کنید پس یک خرید با کیفیت می‌تواند دکوراسیون شما را برای این مدت بیمه کند. برای اینکه مبلمان منزل را زیباتر چیدمان کنید به مطلب هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید سر بزنید.

محدود کردن نور اتاق نشیمن به لوستر و چراغ های سقفی

محدود کردن نور محیط به نور سقف بسیار آزاردهنده بوده و باعث می‌شود حس بودن روی صحنه تئاتر به شما دست بدهد. نورپردازی اتاق نشیمن به سه نوع تاکیدی، محیطی و فعالیتی تقسیم می‌شود که نور سقف تنها نور محیطی را تامین می‌کند. نور تاکیدی برای تاکید بر عناصری همچون تابلوها، کتابخانه، مجسمه یا شومینه استفاده می شود و از طریق نورهای دیواری تامین می‌شود. اما نور فعالیتی برای کارهایی همچون مطالعه در اتاق نشیمن کاربرد دارد که از طریق لامپ‌های زمینی و چراغ‌های رومیزی تامین می‌شود.

384174