اکران فیلم‌های چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی

مدیر برگزاری چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی گفت: نمایش فیلم‌های بخش رقابتی این جشن سینما در روز‌های ۲۳و۲۴ بهمن ماه در دو سانس ۱۶و۱۸:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس آغاز شده است که در روز نخست این جشن، ۱۱فیلم کوتاه و بلند در قالب داستانی و مستند به نمایش درآمد.
تصویر اکران فیلم‌های چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدوحید سیدحسینی مدیر برگزاری چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی گفت: نمایش فیلم‌های بخش رقابتی این جشن در روز‌های ۲۳و۲۴ بهمن ماه در دو سانس ۱۶و۱۸:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس آغاز شده است که در روز نخست این جشن، ۱۱فیلم کوتاه و بلند در قالب داستانی و مستند به نمایش درآمد.

سیدوحید سیدحسینی افزود: در سانس ۱۶فیلم‌های شهدای سلطانی به کارگردانی مهدی قرآنی، درازنای شب به کارگردانی مجید خاکپور، بندی‌ها به کارگردانی جلیل شریعتی فر، نهال همدلی به کارگردانی مهدی خدیوی پناه، شوفر به کارگردانی رضا نجاتی، کلکسیون مادر به کارگردانی مهدی خدیوی پناه اکران شده است.

حسینی، هاوار به کارگردانی موسی حاجی نژاد، نسیان به کارگردانی ریحانه مرتضی نیا، سیب آدم به کارگردانی سعید، ولی زاده، زخم باز به کارگردانی مجید خاکپور، جزیره بهرام به کارگردانی مسعود زارعیان را از فیلم‌های داستانی و مستندی برشمرد که در سانس۱۸:۳۰ امروز پردیس سینمایی اطلس به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: فردا (یکشنبه) سایر فیلم‌های بخش رقابتی جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی شامل، "چشم‌هایی به انتخاب به کارگردانی علیرضا موسوی زاده، دیوار به کارگردانی سمانه سپهری کیا، مهمان به کارگردانی میلاد و دانیال اسماعیلیان، پیشگام به کارگردانی محمد عرفانیان عبادی، مات به کارگردانی نسیم سهیلی" در سانس ۱۶ و فیلم‌های "آنجا سپیده دم به کارگردانی هاشم مسعودی و محسن جهانی، ایستگاه به کارگردانی غلامرضا زوزنی، برنده به کارگردانی علی کیوان، سفید به کارگردانی سجاد مشتاق و علی محمودی، بی دادگاه به کارگردانی علی جعفری، فتح خرمشهر به کارگردانی شهرام بیگی و علی جان زاده" در سانس ۱۸:۳۰ در پردیس اطلس به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر برگزاری چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی گفت: تماشای فیلم‌های بخش رقابتی این جشن در پردیس سینمایی اطلس رایگان است و با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۵۰درصد از ظرفیت سالن‌های این سینما به تماشاگران اختصاص یافته است.

حسینی اضافه کرد: جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی هر ساله به منظور معرفی بهترین اثار سینمایی استان همزمان با اکران فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد برگزار می‌شود که امسال نیز آیین پایانی چهارمین دوره از این جشن ۲۵بهمن ماه در پردیس سینمایی اطلس برای معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ اثر سینمایی شامل هشت فیلم بلند و ۶۲فیلم کوتاه در قالب داستانی، مستند، تجربه گرا و پویانمایی در مهلت مقرر به دبیرخانه چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی ارسال شد، پس از بررسی آثار توسط هیات داوران ۲۲ اثر شامل ۲فیلم بلند و ۲۰فیلم کوتاه به بخش رقابتی این جشن راه یافت.

منبع :صدا وسیما

384113