داغ ترین مکان های جهان

کویر لوت که به طور گسترده با نام دشت لوت شناخته می‌شود، کویر نمکی بزرگی است که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان ایران واقع شده است. یک نقطه میراث جهانی یونسکو است. این منطقه اغلب بالاترین دمای سطح زمین را تجربه می‌کند: دمای ۷۰.۷ درجه سانتی‌گراد.
تصویر داغ ترین مکان های جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر مقصدهایی را دوست دارید که مقداری گرما دارند، این پیشنهادات را از دست ندهید.

وقتی به مقصدی آفتابی فکر می‌کنید، معمولا به مکانی در کنار ساحل فکر می‌کنید که نوشیدنی‌های خوشمزه را میل کنید. اما چه می‌شود اگر به شما بگوییم دنیایی از دماهای شدید برای کاوش وجود دارد که چندان رایج نیستند. اگرچه بیشتر این مکان‌ها به گرمای سوزان در طول سال معروف هستند، اما برخی از آنها در ماه‌های خنک‌تر نسبتا دلپذیر هستند. با دمایی که مرتبا از ۱۰۰ درجه فارنهایت می‌گذرد، گرم‌ترین مکان‌های جهان از شهرهای شلوغ گرفته تا مناظر بیابانی خیره‌کننده را شامل می‌شود.

دره مرگ، کالیفرنیا

داغ ترین مکان های جهان

دره مرگ که در صحرای موهاوی کالیفرنیا قرار دارد، یکی از گرم‌ترین و خشک‌ترین مکان‌های جهان است. دما در دره مرگ زمانی که در سال ۱۹۱۳ به ۱۳۴ درجه فارنهایت رسید که گرم‌ترین ثبت کننده دما در سراسر جهان است، به بالاترین حد بین‌المللی رسید. در مورد گرمای شدید اختلاف نظر وجود دارد. برخی می‌گویند طوفان شن باعث شد که مواد فوق گرم باعث سردرگمی تجهیزات آب و هوا شود، برخی دیگر اظهار داشته‌اند که این فقط یک روز گرمتر از حد معمول بوده است.

کوه‌های شعله‌ور، چین

داغ ترین مکان های جهان

این نوار بی‌جان از توپوگرافی قرمز را نام ببرید که در صحرای تاکلاماکان قرار دارد و به طور معمول ۱۲۲ درجه فارنهایت را می‌شکند. در رشته کوه تیان شان در سین کیانگ، چین، به دلیل ظاهر شعله‌مانند رنگ‌هایشان به این نام نامگذاری شده‌اند. این شکل ناشی از فرسایش ماسه سنگ قرمز است. کوه شعله ور در سال ۲۰۰۸ به دمای ۱۵۲.۲ درجه رسید که به عنوان بالاترین دمای سطح زمین در آن سال ثبت شد. ارتفاع متوسط ​​کوه‌های شعله ور ۵۰۰ متر (۱۶۰۰ فوت) است و برخی از قله ها به بیش از ۸۰۰ متر (۲۶۰۰ فوت) می‌رسند.

کویر لوت، ایران

داغ ترین مکان های جهان

کویر لوت که به طور گسترده با نام دشت لوت شناخته می‌شود، کویر نمکی بزرگی است که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان ایران واقع شده است. یک نقطه میراث جهانی یونسکو است. این منطقه اغلب بالاترین دمای سطح زمین را تجربه می‌کند: دمای ۷۰.۷ درجه سانتی‌گراد. این منطقه نیمه گرمسیری خشک توسط بادهای شدید بین ژوئن و اکتبر جاروب می‌شود که رسوب را حمل می‌کند و باعث فرسایش بادی در مقیاس عظیم می‌شود. این بیابان سی و چهارمین صحرای بزرگ جهان است اما بیش از نیمی از سطح کویر را سنگ‌های آتشفشانی پوشانده است. باران کم باعث می‌شود زمین بیشتر گرما را جذب و حفظ کند.

بیابان صحرا

داغ ترین مکان های جهان

بزرگترین صحرای داغ روی زمین، دمای زمین صحرا اغلب از ۱۷۰ درجه فراتر می‌رود. بیایان صحرا، مکانی با ابرهای کم و گرمای شدید، جایی است که آب در آن سریع‌ترین تبخیر می‌شود. توده‌ای به مساحت ۳.۶ میلیون مایل مربع که در آفتاب پخته شده است، پوشیده از شن و ماسه، گرمای بسیار زیادی را جذب می‌کند. بیشتر کویر بیش از ۳۶۰۰ ساعت آفتاب درخشان در سال و منطقه وسیعی در بخش شرقی بیش از ۴۰۰۰ ساعت آفتاب درخشان در سال دارد. به دلیل کمبود ابر و رطوبت بسیار کم، این کویر معمولا دارای تغییرات دمایی روزانه بین روزها و شب‌ها است. با این حال، این یک افسانه است که شب‌ها به خصوص پس از روزهای بسیار گرم در بیابان صحرا سرد باشد.

384102