در آیین معارفه خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن و تکریم مهری مطرح شد؛

هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین در راستای مشتری محوری

خورسندیان اظهار داشت: سند تحول دیجیتال با مشارکت مدیران و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شده و در صدد هستیم، هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین در راستای مشتری محوری را تحقق بخشیم.
تصویر هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین در راستای مشتری محوری

به گزارش سایت خبری پرسون، در مراسمی که روز یکشنبه هفدهم بهمن ماه با حضور با حضور دکتر حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی و دکتر اسکندری مدیرکل امور بانکی و بیمه و جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران ستادی و شعب این بانک به منظور معارفه مدیرعامل جدید این بانک و تکریم مدیرعامل پیشین برگزار شد، خورسندیان به عنوان مدیرعامل جدید ضمن قدردانی از زحمات مهری عنوان داشت: یکی از مهم ترین سرمایه های بانک حضور نیروهای متخصص، کارآمد و صاحب دانش است که در بدنه بانک در سطح شعب و ستاد حضوری فعال دارند و این مساله نقطه قوت و تمایز بانک بوده و خدمت بانک به بخش تولید و صنعت کشور مرهون وجود آن ها است.

وی ادامه داد: بانک برای پیمودن مسیر آینده خود چند شاخص و ملاک مهم دارد که از آن جمله می توان به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده اشاره کنیم که عبارتند از پشتیبانی از تولید و مانع زدایی، پنج فرمانی که توسط رییس جمهور محترم به شبکه بانکی ابلاغ گردیده و همچنین محورهای مشخص شده توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی و برنامه راهبردی پنج ساله و سیاست های اعتباری بانک که همه اینها مبنای برنامه ریزیها و تصمیم گیریهای آتی ما در بانک صنعت ومعدن خواهد بود.

خورسندیان اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که حل برخی مشکلات واحدهای تولیدی کشور به مدیریت منسجم داخلی بانک بستگی داشته و بخش زیادی نیز به حمایت خارج از بانک نیاز دارد و انتظار داریم وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان پدر معنوی شبکه بانکی کشور در چارچوب قوانین همانند گذشته مساعدت های لازم را داشته باشد.

این مدیر ارشد بانکی تأکید کرد: برای اعطای تسهیلات، اولویت ما صنایع پیشران و دانش بنیان است و اعطای تسهیلات برای تکمیل پروژه های نیمه تمامی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و همچنین ارائه تسهیلات سرمایه در گردش جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و یا احیای واحدهایی که در مسیر تولید با موانعی رو به رو شده اند را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحول دیجیتال بانک، تاکنون محصولات و خدمات بسیاری ارائه شده و در آینده نیز خدمات بیشتری را در این حوزه برای تحقق مشتری محوری ارائه خواهیم کرد. به عنوان مثال پروژه بانکداری باز را نیز به صورت آزمایشی اجرا کردیم تا شعبه بانک ما به صورت سیستمی و هوشمند در شرکت های منتخب ایجاد و خدمات مورد انتظار مشتریان را ارائه نمایند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: بنده به عنوان یک همکار از مهری بسیار آموختم و ایشان همواره منشاء اثرات مثبت بوده و یکی از توانمندترین مدیرانی هستند که شبکه بانکی به خود دیده است و لازم است در همین جا مراتب سپاس و تقدیر ویژه خود را از وی اعلام نمایم و از همکاری و تشریک مساعی همه همکاران نیز که برای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن کشور از هیچ کوششی فروگذار نیستند، نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

با یک کار تیمی منسجم شاخص های عملکردی سالانه بانک به رشد بیش از صد در صدی رسید/تحول در همه بخش های بانک

همچنین مهری که در این مراسم حضور داشت، ضمن خوشامدگویی به حاضران در این جلسه بیان داشت: ایام مبارک دهه فجر و ماه پر برکت رجب را خدمت همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و انتصاب مدیرعامل جدید در این ایام مبارک را به فال نیک گرفته و امیدوارم دکتر خورسندیان همچون گذشته منشاء خیر و برکت برای بانک باشند.

مهری خاطرنشان کرد: با وجود شرایط دشواری که بانک با آن روبرو بود در بسیاری شاخص های عملکرد بیش از 100 درصد رشد را به صورت سالانه شاهد بودیم و مفهوم جهش تولید و مانع زدایی را عینیت بخشیدیم و توانستیم با استقرار حاکمیت شرکتی و پیاده سازی بانکداری دیجیتال و اعمال نظارت چند لایه، تعهدات خود را به نظام بانکی به انجام برسانیم.

وی اعلام داشت: خط قرمز ما منابع بانکی بود که به عنوان امانت در اختیار ما قرار داشت و تلاش کردیم که همواره در کاراترین و بهینه ترین حالت ممکن تخصیص داده شود.
مهری در ادامه گفت: از 8 محصول بانک در حوزه بانکداری دیجیتال رونمایی کردیم که خودخورسندیان متولی این امر بودند و توانستیم مشتری محوری را جایگزین مشتری مداری نماییم و در واگذاری شرکت های بانک نیز عملکرد مطلوبی داشته باشیم که همه این اقدامات در سایه کار تیمی منسجم و هماهنگی بود که توسط اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل بانک به انجام رسید.

مهری افزود: در راستای شفاف سازی و کاهش زیان انباشته بانک اقدامات مثمرثمری انجام شد و برنامه راهبردی پنج ساله افق 1404دستاورد دیگری بود که به انجام رسید و خوشبختانه مسیر بانک در چند سال آینده کاملا مشخص و روشن شده است.

مهری تصریح کرد: حمایت از بازار سرمایه با استفاده از شرکت های بورسی، تدوین برنامه جامع وصول مطالبات ارزی، توجه به معیشت کارکنان و بازنشستگان در چارچوب بودجه مصوب، پیگیری افزایش سرمایه بانک و کاهش تعهدات ارزی از دیگر اقداماتی بود که در این مدت با جدیت دنبال شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انتصاب شایسته دکتر خورسندیان بیان داشت: انتخاب دکتر خورسندیان که دانش، تخصص و تجربه سه خصوصیت بارز وی می باشد که می تواند بانک صنعت و معدن را به خوبی راهبری کند و این انتصاب مبارک را به همه همکاران و نظام بانکی کشور تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با کوشش و حمایت همه جانبه همکاران بتوانند بیش از پیش موفق بوده و در تحقق اهداف عالیه بانک موفق باشند.

با مدیریت و درایت مهری تبعات منفی ناشی از تحریم ها کاهش یافت و بانک از بحران خارج شد

اصغر پاک طینت رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن نیز که در این مراسم حضور داشت بیان کرد: دکتر مهری زمانی همکاری خود به عنوان مدیرعامل این بانک را آغاز کردند که شبکه بانکی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه درگیر بحران های زیادی بود و این بانک نیز به تبع آن مشکلات بسیاری داشت که خوشبختانه با درایت و مدیریت خوبی که داشتند اقدامات مؤثری جهت کاهش تبعات منفی تحریم ها صورت گرفت.

وی افزود: نخست آنکه پرتفوی ارزی بانک کاهش یافت، وصول مطالبات را به عنوان اقدامی مؤثر به منظور بازگشت منابع در اولویت کار واحدهای ستادی و شعب قرار گرفت و در هر شرایطی به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ادامه دادیم و استقرار حاکمیت شرکتی، پیاده سازی بانکداری دیجیتال، تفویض اختیار به شعب و اصلاح ساختار سازمانی نیز از جمله اقدامات در راستای چابک سازی بانک و تسهیل ارائه خدمات مطلوب بود که به انجام رسید.

در پایان این مراسم با حضور حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی و قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از زحمات بی شائبه و خدمت صادقانه مهری قدردانی و حکم انتصاب خورسندیان بعنوان مدیرعامل جدید بانک صنعت و معدن به وی اهدا شد.

383368