دوئل پرسپولیس- فولاد خوزستان در سوپرجام

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در چارچوب بازی سوپر جام امروز دوشنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.
تصویر دوئل پرسپولیس- فولاد خوزستان در سوپرجام

به گزارش سایت خبری پرسون، بازی سوپرجام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر فوتبال) و فولاد خوزستان (قهرمان جام حذفی) امروز دوشنبه ساعت ۱۷:۱۵ در سیرجان برگزار می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ بیستم فوتبال شد و از آن طرف هم تیم فولاد با پیروزی برابر استقلال قهرمانی جام حذفی فوتبال را به دست آورد و اکنون این ۲ تیم در بازی سوپرجام باید به مصاف یکدیگر بروند.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد در حالی در بازی سوپرجام به مصاف یکدیگر می‌روند که هر کدام شرایط متفاوتی دارند. سرخپوشان برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال با استقلال رقیب دیرینه خود رقابت می‌کنند و از آن طرف، تیم فولاد در میانه‌های جدول قرار دارد و تلاش می‌کند که به بالای جدول صعود کند.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد چند روز پیش در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند که سرخپوشان با یک گل توانستند از سد حریف اهوازی خود عبور کنند و با کسب ۳۵ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

شاگردان گل محمدی قصد دارند با پیروزی برابر تیم فولاد برای پنجمین بار قهرمان سوپر جام شوند و با روحیه بالا به مصاف حریفان خود در ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال بروند. از آن طرف، تیم فولاد هم تلاش خود را می‌کند تا با برد برابر پرسپولیس اولین قهرمانی خود در سوپر جام را جشن بگیرد.

سرخپوشان پایتخت در فصل نقل و انتقالات توانستند احمد گوهری دروازه بان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان جذب کنند و او قرار است جایگزین رادوشوویچ در درون دروازه شود. علاوه بر این، مدیران باشگاه پرسپولیس تلاش خود را می‌کنند تا کارت بازی گوهری را بگیرند تا بتوانند این دروازه بان را در لیست بازیکنان خود در بازی سوپرجام قرار بدهند.

همچنین تیم فولاد خوزستان هم در فصل نقل و انتقالات فعال بوده و شهاب گردان، عارف آقاسی، آرش رضاوند، علیرضا کوشکی و محمدرضا خلعتبری را به خدمت گرفته است. مدیران فولاد تلاش می‌کنند با دریافت کارت بازی بازیکنان جدید بتوانند از آن‌ها در بازی سوپر جام استفاده کنند.

عیسی آل کثیر، سیامک نعمتی و میلاد سرلک به علت مصدومیت قادر به همراهی سرخپوشان در بازی سوپرجام نیستند.

تاریخچه بازی سوپر جام در فوتبال ایران

بازی سوپرجام هر ساله در کشور‌های صاحب نام فوتبال قبل از شروع فصل جدید بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفی برگزار می‌شود، اما این بازی در فوتبال کشورمان اهمیت چندانی ندارد و فقط ۶ سوپر جام در کشورمان برگزار شده که فقط نتیجه ۳ بازی در زمین مسابقه رقم خورده است.

تیم فوتبال پرسپولیس سال گذشته در بازی سوپرجام توانست با پیروزی برابر تراکتور چهارمین قهرمانی اش را در این بازی جشن بگیرد و امسال سرخپوشان پایتخت می‌توانند با برد برابر فولاد پنجمین قهرمانی خود را در سوپر جام به دست آورند و همچنان پرافتخارترین تیم در این بازی باشند.

نخستین بازی سوپرجام در شهریور ۸۴ بین فولاد خوزستان و صبا باتری تهران برگزار شد که تیم صبا با پیروزی در این بازی توانست قهرمان اولین دوره سوپر جام شود. دومین بازی سوپرجام هم بعد از ۱۱ سال بین استقلال خوزستان و ذوب آهن برگزار شد که ذوب آهن توانست قهرمان این دوره شود. دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران در سومین دوره سوپر جام به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

تیم فوتبال استقلال در چهارمین دوره سوپرجام حضور نیافت و با رای کمیته انضباطی و تایید کمیته استیناف این بازی به سود پرسپولیس اعلام شد. تیم پرسپولیس به علت قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بدون رقیب قهرمان پنجمین دوره سوپرجام شد. ششمین بازی سوپرجام بین پرسپولیس و تراکتور به نفع سرخپوشان به پایان رسید.

هفتمین بازی سوپر جام روز دوشنبه بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد برگزار می‌شود و باید دید کدامیک از این تیم‌ها قهرمان این دوره از بازی سوپر جام می‌شوند!

383303