پرسون گزارش می دهد؛

میلیونر شدن یک شبه/ بازار داغ خوانندگان

برای شرکت در کنسرت های خوانندگان در سراسر ایران باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کرد؛ هزینه هایی که برای بسیاری از جوانان امکان پذیر نیست و تنها اقلیتی از جامعه از این محیط شاد بهره مند می شوند.
تصویر میلیونر شدن یک شبه/ بازار داغ خوانندگان

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها افزایش هزینه ها و گرانی افسار گسیخته موجب شده تا مشتریان کنسرت ها کمتر شوند؛ اما با این وجود هستند افرادی که درآمد مالی شان در حدی است که آخرین روزهای هفته دوساعت از شب را در این محیط ها حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد آواز خوانی هنرمندان باشند؛ در این بین نیز خوانندگان قدیمی و نوپا نیز دست به کار شده اند و برای این مشتریان همیشگی شان افزایش قیمت را در برپایی کنسرت ها لحاظ کرده اند.

به طوری که گاها برخی از این کنسرت ها درآمد میلیونی را برای برگزار کنندگان به ارمغان می آورد، طبق بررسی های خبرنگار پرسون بیشتر کنسرت ها در کلانشهر تهران به دلیل وجود سالن های اجرای برنامه زنده، درآمد بالای شهروندان و مشتریان بیشتر برگزار می شود، خبرنگار پرسون از درآمد یک شبه خوانندگان در اجرای کنسرت ها گزارش می دهد، که در ادامه می خوانید:

سود ۱۵۰ میلیونی در دو ساعت

همواره نقدهای گوناگونی به جامعه هنری به ویژه خوانندگان می شود، برخی بر این باور هستند که اگر خوانندگان معتقد هستند برای شاد کردن دل مردم می خوانند پس چرا کنسرت های خود را با هزینه های سنگین برای حضور شهروندان در نظر می گیرند.

در این بین یکی از شهروندان تهران در این باره گفت: هم زمان با برگزاری مسابقه تیم ملی ایران و عراق در ضلع غربی ورزشگاه آزادی تهران کنسرت یکی از خوانندگان به نام کشور برپا شد که سالن این برنامه دو هزار نفر را پذیرا بود که بلیط این کنسرت از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسیده بود.

وی ادامه داد: با یک حساب و کتاب ساده شاهد آن هستیم که این خواننده یک شبه به یک درآمد میلیونی رسیده است، برای نمونه اگر هر یک از دو هزار نفر تنها 150 هزار تومان پول برای شرکت در این برنامه دو ساعتی پرداخت کرده باشند حدود 300 میلیون تومان درآمد کسب می شود و اگر تنها نیمی از آن برای هزینه سالن و عوامل اجرایی در نظر گرفته شود بازهم 150 میلیون تومان به جیب خواننده واریز خواهد شد.

این منتقد ادامه داد: اینکه عنوان می شود یک شبه نمی شود پولدارشد، پس شدنی است و به راحتی امکان این وجود دارد که افراد یک شبه راه هزار ساله را بروند.

او گفت: حقوق یک کارگر 3میلیون و 800 هزار تومان است و در واقع امکان حضور قشر ضعیف جامعه در این مجموعه های شاد وجود ندارد.

خوانندگان کنسرت برای نیازمندان نیز برگزار می کنند

در این بین شهرام یکی دیگر از شهروندان تهرانی است که پنجشنبه دو هفته گذشته در کنسرت یکی از خوانندگان معروف تهران در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشت، وی که طرفدار برگزاری کنسرت خوانندگان بوده، معتقد است: بسیاری از خوانندگان درآمد کنسرت شان را صرف امورات خیریه می کنند و حتی برخی از آنها در مناطق گوناگون کشور به شکل رایگان برای مردم اجرا می کنند.

او ادامه داد: همین رادیو و تلویزیون که آهنگ های خوانندگان را پخش می کند هزینه ای به خوانندگان پرداخت نمی کند و این افراد منبع در آمد دیگری ندارند.

شهرام که از نزدیک با چند خواننده ارتباط دارد، افزود: خوانندگان مدت زمان کوتاهی می توانند فعالیت داشته باشند و باید در این مدت کوتاه به درآمدی دست پیدا کنند که مدت ها با مشکل مالی مواجه نشوند.

383247