محرومیت‌زدایی ۱۹۰ هزار پروژه در کشور

مهدی غلامی مدیر فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی ۱۹۰ هزار پروژه در کشور را اجرا کرده است.
تصویر محرومیت‌زدایی ۱۹۰ هزار پروژه در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، «مهدی غلامی» مدیر فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور امروز (شنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی افزود: بسیج سازندگی به عنوان بازوی دستگاه های اجرایی و ظیفه کمک به دولت در امور محرومیت زدایی در سه بخش روستا، محله و حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله به صورت عمده را بر عهده دارد.

وی ادامه‌داد: بسیج سازندگی از سال گذشته برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه را با مشارکت خود مردم و گروه‌های جهادی آغاز کرده که این برنامه دارای دو ویژگی محدودیت در عرصه (به این معنا که بسیج سازندگی دیگر وارد هر منطقه ای نمی‌شود) و محرومیت‌زدایی را در مناطق دارای ظریب محرومیت هشت و ۹ و نیز ۶ و هفت با درجه محرومیت بالا و نیز حاشیه شهرها دنبال می‌کند.

مدیر فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور خاطرنشان‌کرد: عرصه فعالیت این نهاد در بخش محرومیت زدایی در روستا در چهار عرصه کلی آب روستایی، زیرساخت اشتغال، مسکن محرومان و راهسازی خلاصه می شود که در بخش اشتغال در روستاها به طرح هایی که موجب ایجاد اشتغال برای روستاییان می شود مانند کمک به احداث یک سوله برای ایجاد کارگاه یا طرح هایی اینچنینی دنبال می شود.

غلامی گفت: برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه در یک بازه زمانی پنج ساله طراحی شده و مقرر است با کمک خود مردم و گروه های جهادی به محرومیت زدایی انجامد و بر همین اساس از سال گذشته اقدام به انعقاد تفاهمنامه هایی با دستگاه های مربوط در هر بخش مثل وزارت راه و شهرسازی، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت کشور و سایر دستگاه ها کرده ایم.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این تفاهمنامه ها در سال گذشته تا کنون ۱۵ هزار پروژه اجرایی شده است و امسال نیز تاکنون ۹ هزار پروژه محرومیت زدایی اجرایی شده است.

مدیرفنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی خاطرنشان‌کرد: امسال دو طرح بحث احداث مسکن محرومان و آبرسانی روستایی را به طور جدی جلو برده ایم که در بحث مسکن محرومان مقرر است ۱۳۰ هزار مسکن برای محرومان در قالب نهضت ملی مسکن که مورد تاکید رییس جمهوری است برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی احداث شود.

غلامی گفت: در بحث آبرسانی روستایی کمک به آبرسانی برای هفت هزار روستا در ۱۷ استان کشور انجام خواهد شد که مسوولیت اصلی بر عهده این نهاد است و در کنار سایر سازمان های متولی به اینکار مبادرت خواهیم کرد.

وی ادامه‌داد: فعالیت در بخش‌های دیگر مانند احداث جاده میان مزارع و راه روستایی و نیز حاشیه شهرها از اهم برنامه های بسیج سازندگی کشور است.

مدیر فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کشور از تلاش برای برچیدن برگترین حاشیه نشینی کشور در چابهار خبر داد و خاطرنشان‌کرد: این طرح تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر است در قالب آن یک‌هزار واحد مسکونی احداث شود.

غلامی افزود: در بحث برق رسانی روستایی نیز با کمک سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران بحث جهاد روشنایی برای نصب پنل های خورشیدی برای عشایر را دنبال می کنیم.

منبع: ایرنا

383032