ستاره ها در جلد شخصیت های واقعی

امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر، تعداد زیادی از آثار ،سراغ ماجراهای واقعی رفته‌اند و قصه‌ای را بر اساس آن چه در واقعیت اتفاق افتاده، روایت کرده‌اند.
تصویر ستاره ها در جلد شخصیت های واقعی

به گزارش سایت خبری پرسون، «هناس»، «علف‌زار»، «ماهان»، «دسته دختران»، «خائن‌کشی»، «ضد»، «موقعیت مهدی»، «بیرو» و «2888» بر اساس واقعیت یا با نگاهی به وقایعی که خارج از دنیای قصه رخ داده، داستانی را به تصویر کشیده‌اند.

در این میان امیر آقایی، مریلا زارعی، بهروز شعیبی، هادی حجازی‌فر، حمیدرضا پگاه و حسین بیرانوند نیز نقش شخصیت‌های واقعی نام‌آشنایی را ایفا کرده‌اند.

هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر با نقش شهید احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» در سینما شناخته شد و پس از آن در فیلم‌های دیگری نیز نقش شخصیت‌های رزمنده و مبارز را بازی کرد.

او در تازه‌ترین تجربه خود در ایفای نقش یک شهید پرآوازه، نقش شهید مهدی باکری را در فیلم «موقعیت مهدی» برعهده داشته است. این اثر که ابتدا نسخه سریالی آن تولید شد، به رشادت‌های لشکر 31 عاشورا در دو عملیات بدر و خیبر می‌پردازد.

محوریت این فیلم برادران باکری به ویژه شهید مهدی باکری است. هادی حجازی‌فر در این فیلم با برادر خود وحید حجازی‌فر در نقش حمید باکری همبازی بوده است.

ژیلا شاهی نیز با ایفای نقش همسر شهید مهدی باکری، تجربه بازی در نقش شخصیتی واقعی را داشته است.

مریلا زارعی

مریلا زارعی پس از دو دوره غیبت در جشنواره فجر، امسال با نقش یک چهره آشنا و شخصیتی واقعی، به چهلمین جشنواره فجر بازگشته است. او در دومین فیلم حسین دارابی به نام «هِناس»، نقش شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای را بازی کرده است.

طبق اطلاعات و جزئیاتی که درباره قصه فیلم منتشر شده، «هناس» قصه تلاش‌های زن یک خانواده را برای نجات زندگی‌اش از تهدیدهایی که برای آن‌ها به وجود آمده ، روایت می‌کند. بنابراین فیلم روی شخصیت شهره پیرانی با بازی مریلا زارعی تمرکز دارد. بهروز شعیبی نیز دیگر بازیگر این فیلم است که در نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد، با نقش شخصیت واقعی در جشنواره فجر دیده خواهد شد. مریلا زارعی پیش از این در فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار نیز ایفای نقش یک شخصیت حقیقی را تجربه کرده بود.

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه که در سال‌های اخیر حضور کمرنگی در فیلم‌های سینمایی داشته، با نقش یک شخصیت واقعی به سینما بازگشته و امسال در جشنواره فجر حضور دارد. او در فیلم دفاع مقدسی «2888» ساخته مشترک کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری، نقش شخصیتی به نام «بیژن عاصم» افسر کنترل هواپیمای شکاری در دوران جنگ تحمیلی را ایفا کرده است. این فیلم با محوریت کاراکتر بیژن عاصم، فداکاری‌های خلبانان نیروی هوایی را نمایش می‌دهد.

علاوه بر پگاه که در نقش این شخصیت واقعی ظاهر شده، حامد کمیلی در مقام صداپیشه شهید عباس دوران با صدای خود در فیلم حضور دارد. چهره‌های متعدد دیگری مانند امین حیایی، کامبیز دیرباز، هادی حجازی‌فر، رضا یزدانی، کوروش تهامی، علی دهکردی، کامران تفتی، سام درخشانی، کاظم سیاحی، رامین ناصرنصیر، احمد مهرانفر و سعید چنگیزیان نیز به عنوان صداپیشه با این پروژه همکاری داشته‌اند.

امیر آقایی

امیر آقایی در اولین همکاری خود با مسعود کیمیایی در فیلم «خائن‌کشی»، یکی از نقش‌های مهم و پرچالش کارنامه خود را تجربه کرد. او در این فیلم ،نقش اصلی قصه یعنی نقش «مهدی بلیغ» کلاهبردار معروف را در دهه 30 و 40 ایفا کرده است و گریم متفاوتی هم دارد. آقایی پس از ایفای نقش متفاوت «هاشم» در «شنای پروانه» به عنوان یک شخصیت لات، این‌بار در «خائن‌کشی» نقش ویژه‌ و چالش ‌برانگیزی را تجربه کرده است. باید دید امیر آقایی امسال به واسطه حضور در این فیلم بیشتر توجه داوران و مخاطبان را جلب خواهد کرد یا فیلم «بی‌مادر». با توجه به نقش او در «خائن‌کشی»، پیش‌بینی می‌شود حضور او در فیلم کیمیایی بیشتر زیر ذره‌بین برود.

حسین بیرانوند

برخلاف دیگر چهره‌هایی که نقش شخصیت‌های واقعی را ایفا کردند، حسین بیرانوند پیش از این ،تجربه بازیگری نداشته است و چهره شناخته‌شده‌ای نیست. او به عنوان اولین تجربه بازیگری خود در فیلم «بیرو» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، نقش علیرضا بیرانوند را ایفا کرده است. هرچند که چهره حسین بیرانوند بی‌شباهت به دروازه‌بان تیم ملی نیست و فامیل او نیز بیرانوند است، اما این دو شخصیت نسبتی با یکدیگر ندارند و طبق گفته حسین بیرانوند، هر دو تنها از یک ایل هستند. بازی این نوجوان در نقش علیرضا بیرانوند چندان مورد توجه واقع نشد. با توجه به این که فیلم درباره یک چهره فوتبالی است، کاراکترهای واقعی دیگری هم به تناسب قصه در آن حضور دارند. به عنوان مثال رضا داوودنژاد در نقش صادق بازگیر اولین مربی بیرانوند که استعداد او را در دروازه‌بانی کشف کرد، در فیلم ظاهر شده است.

منبع: روزنامه خراسان

382864