رایزنی با نهادهای مالی برای توانمند کردن پروژه های مسیر کریدور (KTAI)

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسریع و تامین مالی اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی، تسهیلات و تخفیفات بندری پیشنهاد داده شد.
تصویر رایزنی با نهادهای مالی برای توانمند کردن پروژه های مسیر کریدور (KTAI)

به گزارش سایت خبری پرسون، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: راه اندازی مجدد قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI) در ۳۰ آذر امسال و وجود ظرفیت ایجاد مسیر ترازیتی جدید در چارچوب این کریدور از چین به اروپا بسیار در جابه جایی کالا مبین دو کشور موثر بوده و مساعدت کشور ترکیه در تامین ناوگان این مسیر و ایجاد تسهیلات مرزی، تعرفه‌ای و گمرکی توسط سه کشور می‌تواند، مفید باشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی رایزنی با نهاد‌های مالی و کشور‌ها و شرکت‌های توانمند برای تامین مالی پروژه‌های مسیر کریدور قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران (KTAI) و برگزاری جلسات منظم بین ذینفعان این کریدور بزرگ و اقتصادی ضرورت دارد.

یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو امروز با تاکید بر اجرایی کردن پروژه ایجاد دروازه مشترک اکو (ECO GATE) بین کشورهای عضو برگزار شد. در این اجلاس به زیرساخت‌های مناسب حمل و نقلی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف و آمادگی ارائه خدمات ترانزیتی به کالاهای عبوری به کشورهای منطقه به ویژه کشورهای محصور در خشکی و اقدامات وزرات راه و شهرسازی برای جلوگیری از شیوع کرونا در پایانه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و مراکز تجمع کالا و مسافر اشاره شد.

382834

سازمان آگهی های پرسون