برگزاری جلسه شورای فرهنگی منطقه 12 در مدرسه رفاه:

نخستین نشست قرارگاه شهید ابراهیم هادی در نخستین محل استقرار معمار کبیر انقلاب

در آستانه دهه مبارکه فجر، شهردار منطقه 12 از برگزاری جلسه قرارگاه شهید ابراهیم هادی در مدرسه رفاه که نخستین محل استقرار حضرت امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف) پس از ورود به ایران در سال 57 بود، خبر داد.
تصویر نخستین نشست قرارگاه شهید ابراهیم هادی در نخستین محل استقرار معمار کبیر انقلاب

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته، یک‌شنبه، 10 بهمن‌ماه، جلسه شورای فرهنگی منطقه 12 با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، حمید محمدی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونان شهرداری منطقه و شهرداران نواحی به همراه نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر منطقه همچون آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (قدس‌السره‌الشریف)، سرکلانتری هفتم، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان امور مساجد و بسیج ناحیه امام خمینی (قدس‌السره‌الشریف) در مدرسه رفاه واقع در ناحیه 6 شهرداری منطقه 12 برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که با محوریت برنامه‌ریزی برای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن دهه مبارکه فجر و با شعار «جشن ملی 1400»، برگزار شد، مقرر گردید پس از این، شورای فرهنگی منطقه 12 به منظور تحقق همه‌جانبه اهداف انقلابی و جهادی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه، به نام «قرارگاه شهید ابراهیم هادی» به کار خود ادامه دهد.

یزدی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: پیشاپیش چهل‌وسومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب را به همه مردم شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در گام دوم انقلاب، عمل به «جهاد تبیین» که فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و هدف آن تبیین ارزش‌های نظام اسلامی برای نسل چهارم انقلاب است، سرلوحه همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ما قرار گیرد.
وی یادآور شد: مدرسه رفاه، نخستین محل استقرار حضرت امام خمینی (قدس‌السره‌الشریف) پس از ورود به ایران در سال 57 بوده است. منطقه 12 پایتخت به عنوان قلب طهران، روایت‌های متنوعی از تاریخ انقلاب عظیم اسلامی کشورمان در خود دارد و مدرسه رفاه یکی از یادگاران آن دوران است.

شهردار قلب طهران با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های ملی-مذهبی از اولویت به‌سزایی برخوردار است، گفت: هرکاری را مردم انجام دهند، ماندگار خواهد شد. ما باید بسترها را برای انجام کار توسط مردم فراهم کنیم و پشتیبان باشیم تا با حضور خود آنها در صحنه، نتایج ماندگارتری به دست آید.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های کار قرارگاهی با توجه به تشکیل قرارگاه شهید هادی در منطقه افزود: در چنین فضایی مردم پای کار می‌آیند؛ ازاین‌رو در نظر داریم با مرکزیت فعالیت‌های فرهنگی در میادین مهم در نواحی در طرح هر ناحیه، یک میدان به تحقق این امر دست یابیم.

یزدی، شکل‌گیری ستاد نوجوانی در دهه مبارکه فجر با عنوان «گام دوم، نسل چهارم» را فعالیت محوری این منطقه در این دوره از ویژه‌برنامه‌های پیروزی انقلاب بیان کرد و گفت: هدف از این اقدام، توجه ویژه به دهه هشتادی‌ها به عنوان نسل چهارم انقلاب و تبیین آرمان‌های انقلابی به آنهاست؛ به همین منظور «تشکیل کانون‌های نوجوانان» طی این ایام در دستور کار منطقه 12 قرار دارد؛ همچنین «پویش پرچم» از اولویت‌های این منطقه در این ایام خواهد بود که در آن، نسبت به نصب پرچم میهن اسلامی در سطح منطقه، اهدای آن به شهروندان محترم و تشویق آنها برای نصب سردر خانه‌هایشان اقدام خواهد شد.

به گفته وی، فضاسازی محیطی و آذین‌بندی، نواختن زنگ انقلاب (12 بهمن)، مسابقات فرهنگی و ورزشی در محلات، تولید محتوا در فضای مجازی، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدای گمنام، کارگاه‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی، برگزاری جشن انقلاب برای نوجوانان و نونهالان به منظور آشنایی بیشتر با انقلاب سال 57، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و غرفه و استیج در سطح منطقه، برگزاری نشست‌های بصیرتی در سراهای محلات، نمایشگاه‌های متنوع به مناسبت این ایام نظیر نقاشی و صنایع‌دستی، اهدای خدمات سلامت‌محور در محلات و... از دیگر برنامه‌های منطقه 12 به مناسبت ایام‌الله دهه فجر است که در دو حوزه مجازی و میدانی به اجرا درخواهند آمد.

382577