آتش‌ سوزی مهیب کارخانه محصولات شوینده

معاون عملیات آتش‌ نشانی مشهد از عملیات نفس‌گیر ۸۰ آتش‌نشان مشهدی برای مهار آتش‌سوزی مهیب کارخانه تولید محصولات شوینده و بهداشتی در جاده مشهد به چناران خبر داد.
تصویر آتش‌ سوزی مهیب کارخانه محصولات شوینده

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی رضایی با اعلام این خبر گفت: سحرگاه امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود و آتش از درون یک مجموعه تولیدی به وسعت تقریبی یک هزار متر مربع، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های اطفاء حریق و امداد و نجات ایستگاه‌های مختلف را به محل حادثه در جاده قدیم مشهد به قوچان اعزام کرد.

معاون عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد این آتش‌سوزی مهیب که دود ناشی از آن از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود، در قسمت تولید محصولات شوینده و بهداشتی به وقوع پیوسته و حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مکان و انبارهای مواد اولیه و تولید شده و سایر خطوط تولید این کارخانه بود که بلافاصله آتش‌نشانان از چندین جهت با محاصره آتش، عملیات اطفاء حریق را آغاز و پس از تلاشی نفس‌گیر و طاقت فرسا موفق به مهار و خاموش کردن کامل آتش‌سوزی شدند.

رضایی خاطرنشان کرد: در عملیات اطفاء حریق در این کارخانه ۸۰ آتش‌نشان به همراه ۲۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین و پشتیبانی اطفاء حریق و خودرو توربوفن حضور داشتند و آتش نشانان ضمن مهار به‌موقع آتش و از سرایت حریق به یکی از اماکن مجاور این آتش‌سوزی که یک واحد مرغداری بود جلوگیری کرده و اگر سرعت عمل آتش‌نشانان نبود، فاجعه جبران‌ناپذیری در منطقه رخ می‌داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، رضایی ادامه داد: خوشبختانه در این آتش‌سوزی به کسی آسیبی نرسید و علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

382390