پول بیت المال خرج فوتبالیست‌ها بشود یا نشود؟

هواداران پرسپولیس صبح شنبه برای اعتراض به وضعیت این تیم مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و با سردادن شعارهایی علیه حمید سجادی وزیر ورزش و رضا درویش مدیرعامل باشگاه، خواستار استیضاح وزیر ورزش و جوانان شدند.
تصویر پول بیت المال خرج فوتبالیست‌ها بشود یا نشود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این هواداران با شعار «سجادی یادت باشه، یحیی باید باشه» و «یحیی امپراطور» سرمربی مستعفی پرسپولیس را مورد حمایت قرار دادند. این افراد که مدعی بودند علیه این تیم تبعیض صورت گرفته، اعلام کردند تبعیض علیه پرسپولیس را نمی‌پذیرند. وحید قلیچ، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس نیز در این تجمع حضور داشت. این پیشکسوت در جمع هواداران گفت: «به وزارت ورزش می‌گویم اگر قرار باشد پدر فقط یک بچه‌اش را دوست داشته باشد، فایده ندارد و باید هر دو را دوست داشته باشد». اما از دلایل مهم شکل‌گیری این تجمع، استعفای یحیی گل محمدی در اعتراض به مشکلات مالی، نبود زمین تمرین مناسب و مشخص نبودن بودجه باشگاه در نقل‌وانتقالات است.

موضوعی که باعث نگرانی هواداران سرخ‌پوشان شد چرا که تیم پرسپولیس با یحیی گل محمدی افتخارات زیادی را کسب کرده است. علی رغم مخالفت‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس با این استعفا، سرمربی سرخ‌پوشان برای ادامه حضورش به عنوان سرمربی در تیم پرسپولیس سه شرط را تعیین کرده است؛ اول اینکه پرداختی‌های باشگاه تا ۵۰ درصد برسد، دوم باشگاه زمین تمرین مناسب برایشان در نظر بگیرد و سوم برای نقل و انتقالات بودجه لازم تامین شود. او همچنین عنوان کرده که اگر تا دوشنبه این شرایط فراهم شود در تمرینات حاضر می‌شود.

ضرر میلیاردی پرسپولیس به خاطر لجبازی اینستاگرامی بازیکنان!

از سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس نیز با وجود دریافت حدود ۱۰ درصد دیگر از قراردادهای خود همچنان منتظر دریافت پول هستند اما حساب باشگاه فعلاً موجودی صفر را نشان می‌دهد. باشگاه پرسپولیس قصد داشت از طریق کارگزار خود مبلغی را دریافت کند اما این شرکت تبلیغاتی نیز به دلیل‌عدم پایبندی برخی بازیکنان تیم نتوانست مبلغی را از یکی از اسپانسرهای جدید خود دریافت کند. از قرار معلوم یکی از شرکت‌های مرتبط با بیمه قراردادی را با پرسپولیس امضا می‌کند که طی آن متعهد می‌شود مبلغی نزدیک به دو میلیارد تومان را در مرتبه اول به این باشگاه پرداخت کند اما رقیب این شرکت در اقدامی جالب توجه به برخی بازیکنان تیم، مبلغی را برای انتشار تبلیغات در استوری‌های اینستاگرامی بازیکنان پرداخت می‌کند.

همین امر باعث می‌شود شرکت طرف قرارداد با باشگاه پرسپولیس قید همکاری با سرخپوشان را فعلاً بزند تا خبری از پرداختی به باشگاه نیز نباشد. در صورتیکه اگر باشگاه‌ها چارت انضباطی در زمینه تبلیغات منحصر به فرد خود را داشتند می‌توانستند درآمدزایی از طریق برند باشگاه را برای تمام اعضای فعال در تیم و باشگاه را قانونی کنند. بازیکنان پرسپولیس در حالی مشکلات مالی خود را در بوق و کرنا کرده‌اند که راه‌های درآمدزایی خود را از طریق شبکه‌های مجازی دارند اما دست باشگاه را از رسیدن به منابع درآمدی موجود کوتاه می‌کند.

واکنش کاربران

اکنون این اتفاقات رخ داده برای تیم پرسپولیس با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «جناب آقای پروین شما که با حمایت تک تک هوادارهای پرسپولیس لقب اسطوره و بزرگ باشگاه پرسپولیس رو به دست آوردید چه موقع وقتش میرسه از این نام و بزرگیتون برای کمک به پرسپولیس استفاده کنید؟ انسان‌های بزرگ بزرگیشون رو وقتی در تنگنا قرار میگیرن نشون میدن. از شما انتظار میره در تنگناهای اقتصادی و اجتماعی پشت ملت باشید، ملت یعنی تک تک مردم، چه پرسپولیسی و چه استقلالی و چه هر فرد دیگه ای، ولی شما سکوت کردید و دلیلش برای ما قابل فهم و درک نیست!»

دیگری نوشت: «وزیر ورزش به دلیل بی‌توجهی به احساسات ۵۰ میلیون هوادار پرسپولیسی باید استیضاح شود».

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «هواداران خواسته زیادی ندارند؛ انتصاب هیئت مدیره و مدیرعامل دلسوز و اقتصادی، تقویت تیم، پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیانی که میلیون‌ها دلار ارزآوری کردند و ترمیم زمین تمرین که از حداقل امکانات یک تیم فوتبال است».

کاربران دیگر نوشته اند: «به نظرم اگر این دو تیم را به حال خود بگذارند همه راحت می‌شوند وقتی می‌گویند خودمان هزینه های‌مان را تامین می‌کنیم دولت چه اصراری دارد بالا سر این تیم‌ها باشد»، «این همه مشکل تیم پرسپولیس را هر تیم دیگه‌ای داشت تا الان منحل شده بود ولی کی باشه اهمیت بده قهرمان ۵دوره متوالی کشور با این همه مشکل و بدون پول هیچ جای دنیا نداریم»، «آقا یحیی از سه شرط خود سرسوزنی عقب نشینی نکن مراقب باش که نخوان با پنبه سر ببرن. ماهواداران میلیونی پرسپولیس مثل کوه پشتت هستیم. زیر بار وعده وعیدشون اصلا نرو»، «بایستی محکم رو مواضع خودش وایسه. اولویت اولیه بازیکنانش خریداری بشه و امکانات هم در حد مناسبی فراهم بشه. اگر شُل بگیره فردا همه هوادارا بهش خرده میگیرن که چرا مواضعت مشخص و روشن نبوده و این چه بازیکنایی است که گرفتی و...».

برخی‌ها هم در انتقاد به این رفتار هواداران پرسپولیس نوشته‌اند: «نباید بودجه عمومی صرف میلیاردی بگیرهای خاص و پرحاشیه بشه. اگر کسی هواداره، از جیب خودش هزینه‌اش رو بپردازه. آنهم در این زمان که قصد حذف یارانه ملت رو دارند، اینکه نه ضروریه و نه مثمر»، «بهترین ورزشگاه رو غیر قانونی بهتون دادند. بهترین امکانات مال شماست پنج‌ساله همه حکم‌های کمیته انضباطی به سود شماست و اگر برخلاف‌نظر شما رای صادر بشه استیناف سریع رای رو رد میکنه! باز هم طلب دارین؟! پنجرتون غیر قانونی باز شده بازیکنهای تاجیکی در زمان غیرقانونی جذب شدند پدیده شکایت کرده و باید کسر امتیاز بشین نشدید باز هم طلب کارین؟!»، «یحیی که می‌بینه دیگه حمایت نمی‌شه پشت کرده به تیم. چقدر تو پیروزی رو دوست داری آخه.

چون می‌دونه دیگه قهرمانی نمی‌تونه بیاره و حمایت نمیشه ول کرد رفت»، «جمع کنید بساطتونو سال‌هاست پول مردم رو دارید با این جوسازی‌ها میلیارد میلیارد می‌ریزید توی جیب بازیکنان. من راضی نیستم پول بیت المال خرج بازیکنای فوتبال بشه هیچ کشور پیشرفته‌ای اینجور نیست»، «این شلوغ بازی‌ها فقط به خاطر اینکه تخلف پرداخت نکردن پول پدیده و کسر امتیاز و همچنین غیر قانونی بازی دادن بازیکنان تاجیکی دیده نشه و حواس‌ها پرت بشه باید به شدت با این تیم برخورد بشه»

منبع: آفتاب یزد

382340