پرسون معرفی می کند؛

لیست بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2022

رمز ارزها قابلیت ایجاد اختلال در نظم مالی موجود و دموکراتیک کردن امور مالی را دارند. به همین خاطر اهمیت این بازار مالی جدید، روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است.
تصویر لیست بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2022

سال ۲۰۲۱ با یک روند صعودی شدید آغاز شد و ۲۰۲۲ را با سقوط شروع کردیم. اکنون که دارم این مقاله را می‌نویسم، با اینکه روند نزولی ابتدایِ ۲۰۲۲ بیشترِ سودهای به‌دست‌‌آمده را از بین برده است، اگر بخواهیم کمی تاریخی نگاه کنیم، نسبت به بازارهای نزولی قبلی که رکود بازار به‌مراتب وخیم‌تر بود، روی‌هم‌رفته سال بدی را پشت سر نگذاشته‌ایم؛ اگرچه اواخر سال کاممان را تلخ کرد.

ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال گسترش هستند و در بازارهای مالی نقشی جدی بازی می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از انسان‌ها از وجود رمزارزها باخبرند و اخبار مرتبط با ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند. شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری سودآور، بسیار موثر است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ۱۰ ارز دیجیتال برتر را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با لیست بهترین ارزهای دیجیتال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ارزهای دیجیتال چگونه رده‌بندی می‌شوند؟

جایگاه یا رتبه یک موقعیت نسبی است که هرکدام از ارزهای دیجیتال در بازار اشغال می‌کنند. رتبه یک ارز دیجیتال معمولا با ارزش بازار آن ارزیابی می‌شود. مارکت کپ یا اندازه بازار از ضرب قیمت یک ارز دیجیتال با کوین های در گردش آن در هر زمان مشخص، محاسبه می‌شود. با توجه به این که محاسبه ارزش بازار برای همه افراد ممکن نیست، سایت‌هایی مثل کوین‌مارکت‌کپ برای رده‌بندی ارزهای دیجیتال به وجود آمده‌اند.

از زمان ظهور رمز ارزها، بیت‌کوین اولین جایگاه را به خود اختصاص داده است. در این مدت، اتریوم نیز همیشه توانسته در رتبه دوم باقی بماند؛ اما سایر رتبه‌ها به ارز دیجیتال خاصی تعلق ندارد. به‌طور کلی، کوین‌ها بسته به احساس بازار و عملکرد قیمتشان در لیست رده‌بندی ارزهای دیجیتال نوسان دارند.

بیت‌کوین؛ بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در بازار

بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال است و باید در سبد هر سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. این رمز ارز که در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، ارز دیجیتال اصلی به شمار می‌رود. در حال حاضر، بیت‌کوین دارای ارزش کل بازار نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار است. این ارز تقریبا ۴۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

بیت‌کوین روی یک شبکه بلاک‌چین متشکل از هزاران کامپیوتر در سراسر جهان اجرا می‌شود. امنیت بسیار بالا، حامیان مشهور و جامعه گسترده از جمله مواردی هستند که بیت‌کوین را در صدر لیست بهترین ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند. قیمت بیت‌کوین هم مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای و بر اساس عوامل مختلفی مثل احساسات بازار، تغییر می‌کند. برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانید از منابع فارسی مثل سایت نوبیتکس استفاده کنید.

اتریوم؛ پرکاربردترین بلاک‌چین در جهان

اتریوم دومین نامی است که در فضای کریپتو بیشتر به گوش می‌خورد. این ارز دیجیتال تقریبا ۲۰ درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر در جایگاه دوم بعد از بیت‌کوین قرار می‌گیرد. اتریوم علاوه‌بر ارزشی که در بازار دارد، پرکاربردترین بلاک‌چین در جهان شناخته می‌شود. قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و ارزش بالای ارز اتر از جمله دلایلی هستند که این رمز ارز را بسیار محبوب کرده‌اند.

اتریوم از آوریل ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۲۲ رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. در طول ۶ سال، قیمت اتریوم بیش از ۳۳۵۰۰ درصد افزایش یافت و از ۱۱ دلار به بیش از ۳۷۰۰ دلار رسید. در حال حاضر، اتریوم حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

سولانا؛ بهترین ارز برای سرمایه گذاری

سولانا در سال ۲۰۲۰ و برای استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند به وجود آمده است. این رمز ارز روی مکانیزم‌های ترکیبی اثبات سهام و اثبات تاریخ اجرا می‌شود که به پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها کمک می‌کند.

در بازار امروز ارزهای دیجیتال، سولانا سهم کوچک اما روبه‌رشدی را به خود اختصاص داده است. به‌طوری که ارزش این سکه از ۱/۵ دلار در ابتدای سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۶۰ دلار افزایش پیدا کرد. هرچند خرید بیت کوین در ایران رایج‌تر از سایر رمزارزها است، اما شما از این ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری غافل نشوید.

کاردانو؛ ارز دیجیتالی که به محیط زیست می‌اندیشد!

کاردانو یکی دیگر از ۱۰ ارز دیجیتال برتر است که در سال ۲۰۱۷ به وجود آمد. هدف بلاک‌چین کاردانو ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps است. همچنین این پلتفرم از قراردادهای هوشمند استفاده کرده و مدیریت هویت را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. کاردانو با حل مشکل تایید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مثل بیت‌کوین باعث بالا رفتن سرعت تراکنش شده و مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.

توکن آدا کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتا کمی داشته است. در ابتدای پیداش کاردانو، قیمت آدا حدودا 0.02 دلار بود و تا اوایل سال ۲۰۲۲، قیمت آن به 1.34 دلار رسید. این افزایش ۶۶۰۰ درصدی باعث شد کاردانو در لیست بهترین ارزهای دیجیتال قرار بگیرد.

دوج کوین؛ رمز ارزی که شوخی شوخی، جدی شد!

دوج کوین که در ابتدا به‌عنوان یک شوخی بعد از ظهور بیت‌کوین ایجاد شد، نام خود را از سگ شیبا اینو گرفته است. برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که تعداد سکه‌های محدودی دارند، دوج کوین دارای انتشار نامحدود است. پشتیبانی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از دوج کوین باعث قرار گرفتن این ارز در برترین ارزهای دیجیتال شد.

لیست بهترین ارزها دیجیتال برای سرمایه گذاری

تا اینجای مقاله به معرفی ۵ رمز ارز مهم از نظر ارزش بازار پرداختیم. اما این ارزها همیشه در یک جایگاه قرار نمی‌گیرند. ارزهای دیجیتال هم مانند سایر ارزهای فیات (دلار و یورو) دچار نوسان شده و در فهرست کوین مارکت کپ جابه‌جا می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید، باید با علم کافی و آگاهی کامل در این راه قدم بردارید.

علاوه‌بر ارزهایی که در بالا اشاره کردیم، رمز ارزهای دیگری هم در فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • تتر
  • بایننس کوین
  • یو اس دی کوین
  • ریپل
  • پولکادات

تتر معمولا در جایگاه سوم رتبه بندی ارزهای دیجیتال جایگاه ثابتی دارد، اما بقیه ارزهای دیجیتال معمولا در حال نوسان هستند و ممکن است رتبه آن ها تغییر کند.

382230