مکان های ممنوع الورود جهان را بشناسید

با توجه به تکنولوژی ای که امروزه وجود دارد و همچنین راحت شدن سفر و رفت و آمد، شاید شنیدن این موضوع که جایی وجود داشته باشد که نمی توانید از آن دیدن کنید، کمی عجیب باشد.
تصویر مکان های ممنوع الورود جهان را بشناسید

هنوز هم در این جهان مکان هایی وجود دارند که قانونا نمی توانید به آن ها بروید و این موضوع دلایل مختلفی دارد. مکان های ممنوعه جهان که در پایین قصد معرفی آنها را داریم، جزایر، پایگاه های نظامی، جاذبه های طبیعی و… هستند که برای مردم عادی قدغن شده اند. بیایید در یک سفر چند دقیقه ای سری به جاهایی بزنیم که احتمالا در دنیای واقعی هیچ وقت شانسی برای دیدن آن ها نخواهید داشت.

۱- آرشیو محرمانه ی واتیکان در واتیکان

این آرشیو شامل برگه های مهم، اسرار سری، حساب های بانکی پاپ و بسیاری دیگر از رمز و رموز هاست که قرن هاست کلیسا از دسترس بقیه دور نگه داشته است. آرشیو محرمانه ی واتیکان در فهرست مکان های ممنوعه جهان قرار دارد. حقیقت این است که از سال ۱۸۸۱ بود که پاپ لئو چهارم فقط به محققان اجازه داد تا بعضی از محتواهای این آرشیو را ببینند. امروزه هم فقط محققان خیلی خاصی اجازه ی بازدید از این آرشیو محرمانه را دارند و حتی برای همان ها هم محدودیت های شدیدی در مورد دیدن اسناد وجود دارد.

۲- جزیره سنتینل شمالی در هند

مطالب مرتبط: دیدنی اما خطرناک، قطارهایی که از وسط خانه ها رد می شوند!+ تصویر دور افتاده ترین جزیره های جهان+ تصویر

جزیره ی سنتینل شمالی یکی از جزایر آندامان و متعلق به کشور هند است. این جزیره به خاطر سواحل بسیار زیبا و طبیعت خاصی که دارد شناخته شده است، اگر چه قبایل بومی ای که در آن جا زندگی می کنند با افرادی که از دنیای بیرون بخواهند به آن ها نزیک شوند، بسیار خشن و وحشتناک برخورد می کنند. آن ها هر گونه تماس و ارتباطی با دنیای بیرون را رد می کنند هر کسی که بخواهد به آن ها نزدیک شود را سریعا به قتل می رسانند، پس جای تعجب نیست که جز مکان های ممنوعه جهان باشد و دسترسی به آن قدغن!

۳- غارهای Lascaux در فرانسه

این غارها در جنوب غربی کشور فرانسه واقع شده اند و شامل ۹۰۰ نقاشی ماقبل تاریخ هستند. از سال ۱۹۶۳ تا حالا این غارها از دسترس عموم مردم خارج شده اند چرا که وجود هر انسانی در این غارها به شدت تخریب کننده اعلام شده است، این غارها فقط هفته ای یک بار برای چند دقیقه آن هم برای نیروهای امنیتی باز می شوند.

۴- منطقه ی ۵۱ نوادا در آمریکا

این منطقه هم در صحرای نوادا قرار دارد و در واقع یک پایگاه نظامی سری است که هیچ وقت هدف از ساخت آن برای عموم مردم نه روشن شده است و نه توضیحی درباره ی آن داده شده است. پس یک چیز روشن وجود دارد و آن هم این است که هر اتفاقی که در این منطقه می افتد نباید توسط کسی دیده شود و به همین خاطر دسترسی به آن به شدت محدود شده است و از مکان های ممنوعه جهان است.

۵- جزیره سورتسی در ایسلند

سورتسی یک جزیره ی کوچک آتشفشانی در سواحل جنوبی ایسلند است که زمانی به عنوان جوان ترین جزیره ی جهان شناخته می شد، این جزیره طی انفجار آتشفشانی به وجود آمده بود اما در حال حاضر توسط هیچ کسی قابل دسترسی نیست مگر گروهی خاص از دانشمندان. آن ها می خواهند تغییرات اتفاق افتاده روی این جزیره را بدون دخالت انسان های دیگر مورد بررسی قرار بدهند.

۶- اتاق ۳۹ در کره شمالی

اتاق ۳۹ مکان یک سازمان سری است که با خاندان کره ی شمالی یعنی خانواده ی کیم در ارتباط است. گفته می شود که این سازمان این خانواده را از نظر مالی تامین می کند اما هنوز هیچ قطعیتی در این باره وجود ندار د چرا که این مکان از مکان های ممنوع جهان است و کسی حق ورود به آن را ندارد، این اتاق در پیونگ یانگ قرار دارد.

۷- طاق سوالبرد در نروژ

این طاق که در کوهستان های سرد و پوشیده از برف نروژ قرار دارد، در یکی از جزیره های بسیار دوردست مجمع الجزایر سوالبرد واقع شده است و بین کشور نروژ و قطب شمال قرار دارد. در این مرکز گیاهان بسیار خاصی کاشته می شود تا در شرایط بحران جهانی از آن ها استفاده شود. در حال حاضر ۱ میلیون گیاه ناشناخته در آن وجود دارد.

۸- منطقه ی آزمایشی وومرا در استرالیا

این منطقه به عنوان منطقه ی ممنوعه وومرا هم شناخته می شود و همان طور که از اسم آن هم مشخص است، یک منطقه ی آزمایشی برای آزمایش های مختلف به وسعت ۱۲۲۰۰۰ متر مربع است و در جنوب استرالیا در نزدیکی آدلاید قرار گرفته است. وومرا هم از مکان های ممنوعه جهان است که از سال ۱۹۴۶ ورود به آن ممنوع شد، البته موزه ای در آن وجود دارد که توریست ها می توانند فقط از این قسمت منطقه دیدن کنند.

۹- مترو دوم در روسیه

متروی دوم که به نام کد D-6 هم شناخته می شود، یک سیستم سری زیر زمینی است که درست به و موازات سیست متروی مسکو ساخته شده است. این شبکه ساختمان های بسیار مهم دولتی و ادارای مسکو را به هم وصل می کند، از جمله آن ها کاخ کرملین و آکادمی General Staff و خانه ی Zheltovsky است.

۱۰- اتاق سری کوکاکولا

فرمول افسانه ای کوکاکولا… فرمولی که همه ی شرکت های رقیب سعی کرده اند تا از آن سر در بیاورند، در یکی از سری ترین جاهای دنیا قرار دارد، در اتاق سری کوکاکولا در آتلانتای جرجیا قرار دارد. فرمول سری کوکاکولا ۱۲۵ سال است به تاریخ پیوسته است،

۱۱- جزیره مارها در برزیل

این جزیره در نزدیکی سواحل سائوپائولو قرار گرفته است و به خاطر تعداد خارج از حد تصور مارهایش مشهور شده است، این جزیره در تنها جایی روی کره ی زمین است که Golden Lancehead Viper در آن زندگی می کند، نوعی مار بسیار قدرتمند که می تواند گوشت انسان را به راحتی ذوب کند! پس جای تعجب نیست که دولت برزیل تصمیم گرفته تا این جزیره در لیست مکان های ممنوعه جهان قرار دهد.

۱۲- باشگاه آقایان در انگلستان

این باشگاه در خیابان جیمز در مرکز لندن قرار دارد و سنتی ترین و همچنین قدیمی ترین باشگاه در لندن و حتی جهان است. این باشگاه در سال ۱۶۹۳ تاسیس شده است و از آن دوران تا به امروز همچنین فقط مخصوص آقایان بوده و هست. البته مشتریان این باشگاه افراد بسیار خاص و رده بالا هستند که مثلا پرنس چالز و پرنس ویلیام دو نمونه از آن ها اند.

381947