رشد 71 درصدی سفته و برات در تهران

در نهمین ماه سال جاری معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۲.۶ و ۲۵۵.۷ رسید.
تصویر رشد 71 درصدی سفته و برات در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در آذرماه سال جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۲ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت. همچنین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در نهمین ماه سال جاری معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۲.۶ و ۲۵۵.۷ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۲۷.۷ و ۹۶.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور، ۷۹.۸ و ۱۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در آذرمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۲۷۶.۲ رسید که عدد شاخص مذکور در سال گذشته معادل ۲۱۱.۱ بوده است. علاوه بر این، در ۹ ماهه سال جاری معادل ۵۰۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی ۲۰۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۹.۶ و ۱۲۱ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۰ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شش ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۷۵.۲ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۳۸.۱ بوده است.

منبع: ایسنا

381571