سرپرستی مجمع جهانی سادات در استان فارس آغاز به کارکرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی شیرازی از آغاز به کار مجمع جهانی سادات در استان فارس هم‌زمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.
تصویر سرپرستی مجمع جهانی سادات در استان فارس آغاز به کارکرد

تشبه گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی شیرازی سرپرست مجمع جهانی سادات در استان فارس در حاشیه بهره‌برداری از این مجمع جهانی اظهار داشت: با تبریک و شادباش میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها مادر سادات و سالروز ولادت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی قدس سره ضمن اعلام آغاز به فعالیت این مجموعه ارزشی و ارزشمند این مجموعه افتتاح گردید.

وی با اشاره به اینکه از آنجاکه بر اساس سوره کوثر، خداوند متعال به وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) بشارت گسترش پر خیروبرکت نسل آن حضرت را از طریق یگانه دختر ایشان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها داده بوده است، افزود: بحمدالله با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی و امام حسین علیهماالسلام، ذریِه و نسل پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آ له و سلم از طریق این دو امام همام رو به گسترش نهاد.

مرتضی شیرازی خاطرنشان کرد: دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های مختلف بکار رفته در محو این نسل پر خیروبرکت و نیز آنچه در طول تاریخ به چشم می‌خورد، تلاش خلفای جور در محو و نابودی سلسله سادات بنی الزهراء سلام‌الله علیها به شکل‌های بسیار فجیع است.

وی تصریح کرد: گذاشتن دخت پیامبر به‌صورت زنده در بین دو دیوار، سربریدن‌ها که بسیاری از سادات مجبور به تقیه و مخفی نگه‌داشتن نسب خود شدند اما علیرغم همه این کینه‌توزی‌ها، ازآنجاکه اراده خداوند بر حفظ و گسترش نسل مادر سادات تعلق‌گرفته است.

سرپرست مجمع جهانی سادات بیان داشت: امروز شاهد حضور نزدیک به دویست میلیون نفر از آنها در کشورهای مختلف هستیم که در این میان کشور عزیزمان از وجود حدود هشت میلیون سید برخوردار بوده و خوشبختانه نزدیک به پانصدهزار نفر از آنها در استان فارس ساکن می‌باشند.

استاد حوزه و فقه و حقوق دانشگاه با اشاره به برکاتی که از طریق این نسل پربرکت در طول تاریخ برای اسلام و تشیع به‌خصوص در جهت گسترش اسلام ناب محمدی (ص) داشته است که شاخص‌ترین آن‌ها، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی قدس سره و در امتداد آن با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است، اظهارداشت: از آنجا که در میان مسلمانان و خصوصاً شیعیان، سادات از حرمت و احترام ویژه‌ای برخوردارند، مهم‌ترین برنامه مجمع جهانی سادات، شناسایی و معرفی این بزرگواران به عموم جامعه است.

شیرازی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های فرهنگی، جهادی و تشکیل کارگروه‌های نسب‌شناسی، صلح و سازش و سایر خدمات به این عزیزان با بهره‌مندی از رهنمودهای نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام‌جمعه شیراز و سایر ائمه جمعه استان، همکاری و مساعدت استاندار و مسئولان، علماء و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، جامعه پزشکی و خیران در دستور کار قرار دارد.

سرپرست مجمع جهانی سادات استان فارس ابراز داشت: با اختصاص شماره تلفن‌های ثابت: 07132331759 و 07132346072 جهت پاسخگویی به سؤالات از ساعت 9/30 الی 11/30 صبح در روزهای اداری در خصوص چگونگی فعالیت‌ها و نحوه همکاری افراد و مجموعه‌های مختلف با این مجمع از سراسر استان فارس است.

381480