آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از بامداد امروز آغاز شد.
تصویر آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲

به گزارش سایت خبری پرسون، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ پس از برگزاری نشست‌های توجیهی، از بامداد امروز با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش و سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با اعلام این خبر، اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انواع تمرینات تاکتیکی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده و تیراندازی علیه اهداف مشخص دریایی در شب و روز از جمله تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیش‌بینی شده جهت اجرا توسط یگان‌های سه کشور ایران، چین و روسیه در این رزمایش است.

وی منطقه شمال اقیانوس هند را به دلیل وجود آبراه‌ها و تنگه‌های مهم باب‌المندب، مالاکا و هرمز بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: از این سه تنگه بعنوان مثلث طلایی در منطقه یاد می‌شود و همچنین دریای عمان و شمال اقیانوس هند نیز از جمله مناطق حیاتی تجارت جهانی است؛ لذا تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین و روسیه، تلاشی جمعی برای رسیدن به امنیت دریانوردی پایدار در این منطقه و آبراه‌های حیاتی آن است تا منافع سه کشور حفظ شود.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی با اشاره به برگزاری این رزمایش برای سومین سال متوالی، افزود: پیام برگزاری این رزمایش، رسیدن هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی است و همچنین نشان می‌دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران به سطحی از قدرت در عرصه دریا رسیده است که می‌تواند محوریت و فرماندهی رزمایش‌ها در کنار قدرت‌های بزرگ دریایی را عهده‌دار شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: شعار این رزمایش «با هم برای صلح و امنیت» است و مصداق بارزی است از اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با ایجاد اتحادهای راهبردی متکی بر منافع و احترام متقابل، هیچگاه منزوی نبوده و نخواهد ماند.

منبع: مهر

381073