توصیه های 11 گانه بانک آینده به دارندگان کارت های بانکی

با پیوند اینترنت و صنعت، پرداخت‌های بانکی و مالی، اگرچه دسترسی به خدمات این حوزه را برای مشتریان بانکی تسهیل کرده است، اما در عین حال روش‌های سوء‌ استفاده جدید نیز متناسب با امکانات پرداخت جدید از سوی هکرها استفاده می‌شود.
تصویر توصیه های 11 گانه بانک آینده به دارندگان کارت های بانکی

به گزارش سایت خبری پرسون، روابط عمومی بانک آینده اعلام کرد: از این‌ رو، آگاهی از نکات امنیتی در زمان استفاده از هر یک از شیوه‌ های پرداخت متداول در شبکه بانکی، ضرورتی انکارناپذیر برای عموم مشتریان است.

- مشتریان بانک آینده آگاه باشند کارت‌های بانکی این بانک، فقط، از طریق شعب این بانک و یا از طریق پست با اعلام قبلی، تحویل می‌شود و مشتری فقط برای چاپ و صدور کارت هزینه پرداخت می‌کند.

- از رمز نخست کارت خود که توسط شعب شبکه بانکی به مشتری تحویل می‌شود، حفاظت کنید.

برای این منظور لازم است به‌سلامت برگه حاوی رمز دقت و از پاره نبودن آن اطمینان حاصل شود. مشتری باید به‌محض تحویل رمز کارت صادر شده، به‌دستگاه خودپرداز بانک یا از طریق پیشخوان مجازی www.abplus.ir یا سامانه کیلید key.ba24.ir مراجعه کرده و رمز خود را تغییر دهد.

- رمزی انتخاب شود که به‌راحتی برای دیگران قابل حدس زدن نباشد. نباید فراموش شود که رمز اول کارت، کاملا محرمانه است و این اطلاعات محرمانه بر اساس الزامات امنیتی و توصیه‌های پلیس فتا، نباید در اختیار دیگر افراد قرار گیرد.

- رمز کارت به‌خاطر سپرده شود و از نوشتن و نگه‌داری آن در کیف پول و کنار کارت بانکی خودداری شود.

- تغییر سه یا چهار ماه یک‌بار رمزهای کارت بانکی نیز به ارتقاء امنیت کارت کمک می‌کند.

- انتخاب رمز متفاوت برای کارت‌های بانکی گوناگون نیز اهمیت زیادی دارد.

- مشتریان باید آگاه باشند که برای آن‌که دیگران وجهی به‌حساب آن‌ها واریز کنند، نیازی به مراجعه آن‌ها به‌ دستگاه خودپرداز نیست و نباید چنین درخواستی را به‌هر عنوانی اجابت کنند.

- برای انتقال وجه به کارت شما، ارائه شماره کارت بانکی کافی است و هیچ‌یک از داده‌های دیگر کارت بانکی مانند: تاریخ انقضاء و کد اعتبارسنجی کارت (CVV2) و نیز رمزهای کارت را نباید در اختیار سایر افراد قرار دهید.

- مشتریان بانکی باید مراقب افراد ناشناسی که با آن‌ها تماس گرفته و آن‌ها را به بهانه‌ای مجبور به استفاده از ابزارهای پرداخت و بانکی کرده یا خواستار اطلاعات شخصی یا اطلاعات مرتبط با کارت یا حساب بانکی هستند، باشند و هوشیارانه از تن دادن به این درخواست‌ها خودداری کنند.

- توصیه می‌شود در صورت مواجه شدن با تماس‌های مشکوک، با نهایت هوشیاری و دقت عمل کنید.

به‌ویژه تماس‌هایی که با نشان (آرم) و لوگوی سازمان‌های دولتی و صدا و سیما صورت می‌پذیرد.

- از سرشماره‌هایی که بانک برای ارسال پیامک استفاده می‌کند، مطمئن شوید و در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک از سایر سرشماره‌ها یا شماره‌ها، بلافاصله آن‌ها را حذف کنید.

380606