به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران در نشست هم اندیشی و بررسی عملکرد حوزه های بانک در جشنواره «تلاش ملی» که با حضور حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب بانک، مدیران امور، روسای ادارات کل و روسای شعب و حوزه ها برگزار شد، با تاکید بر لزوم چابک سازی بانک افزود: طولانی شدن فرآیندها در هر سازمانی می تواند آسیب زا باشد؛ از این جهت روابط باید تسریع شوند و یکی از راهکارها، تفویض اختیار به مدیران شعب و حوزه ها در مقابل افزایش نظارت هاست که طرح چابک سازی و حذف فرآیندهای اضافی در بانک در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه باید در تمامی سیاست های بانک روی تراز نقدینگی تمرکز شود، ادامه داد: برند بانک ملی ایران به تنهایی از جذابیت لازم برای سرمایه گذاران بزرگ برخوردار است اما با این حال باید منابع و مصارف بانک کنترل شوند تا بتوانیم هدف اصلی بانک را که همان تجهیز مالی مردم است، به درستی انجام دهیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه آنچه که در بانک ملی ایران به دنبال آن هستیم این است که این بانک به جایگاه اصلی خود بازگردد، اضافه کرد: این بانک باید بتواند همانند گذشته هر ایرانی را تامین مالی کند و از این جهت باید محصولات مختلف طراحی شوند، بازاریابی را بیشتر کنیم و رویه ها را تغییر دهیم.
وی ابراز کرد: بانک ملی ایران، بانک پیشرو در نظام بانکی کشور است و می تواند مسیر درست و روشنی را برای سایر بانک ها ترسیم کند.
همچنین عضو هیات عامل و معاون شعب بانک در این نشست با قدردانی از زحمات واحدهای صف و شعب در جشنواره تلاش ملی گفت: امروز شرایطی به لحاظ اقتصادی در کشور حاکم است که بانک ها و در راس آن بانک ملی ایران به عنوان یک بانک حاکمیتی، می توانند نقش اساسی در توسعه و پیشبرد آن داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین هدف جشنواره تلاش ملی این است که بتوانیم در ماه های پایانی سال پاسخگوی اقشار مختلف جامعه باشیم، تصریح کرد: واحدها و شعب باید به حرکت درآیند و طبق نقشه و الگو پیش روند.
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران نمایش همت، غیرت و عظمت سازمانی را از دیگر اهداف جشنواره تلاش ملی عنوان و اظهار کرد: مهم ترین اصل در یک نهاد اقتصادی، تراز نقدینگی است و امروز باید تمام توان، قدرت و تجربه خود را برای بهبود شرایط بانک به کار گیریم.
وی با بیان اینکه ما در بحث تجهیز منابع با یک رقابت شدید در سیستم بانکی مواجه هستیم، اضافه کرد: پتانسیل بالقوه کارکنان بانک در این بخش، باید بالفعل شود.
در پایان نیز پانل پرسش و پاسخ همکاران با حضور رییس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان و دبیرخانه جشنواره تلاش ملی برگزار شد.