نمایشنامه‌خوانی «شقایق دهقان» به نفع قربانیان اسیدپاشی

مهتا محدث، کارگردان جوان تئاتر با همراهی شقایق دهقان، برنامه‌ای را برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی تدارک دیده‌اند.

تصویر نمایشنامه‌خوانی «شقایق دهقان» به نفع قربانیان اسیدپاشی

به گزارش سایت خبری پرسون، هنرمندان رشته‌های گوناگون تا به حال در آثار هنری خود و همینطور در اظهارنظرهای شان واکنش‌های متعددی به معضل اسیدپاشی داشته‌اند ولی این مساله همچنان گریبانگیر جامعه ماست.

حالا مهتا محدث، کارگردان جوان تئاتر قصد دارد با برگزاری یک برنامه نمایشنامه‌خوانی، هم از قربانیان اسیدپاشی حمایت کند و هم با همراهی هنرمندان، طرحی را برای منع خرید و فروش اسید به مجلس شواری اسلامی ارایه دهد.

این کارگردان جوان درباره برگزاری این برنامه می‌گوید: ما به زودی یک تک‌گویی نمایشی را با نام «جان سوخته» با نقش‌خوانی شقایق دهقان خواهیم داشت و در کنار آن سه تن از قربانیان اسیدپاشی هم حاضر خواهند بود روایت‌های آنان را هم خواهیم شنید.

او توضیح می‌دهد: روایت این سه قربانی، سه روایت کاملا جدید، پیچیده و عجیب است که با آنچه پیش از این اتفاق افتاده، کاملا تفاوت دارد. آنان روایت‌های خود را تشریح کرده‌اند و من بر اساس آن، داستان‌هایی نوشته‌ام که توسط خودشان شنیده خواهد شد.

اما این تنها برنامه آنان نیست بلکه اتفاق مهم‌تر، ارایه طرحی به مجلس شورای اسلامی است که جنبه پیشگیرانه دارد.

محدث در این زمینه می‌گوید: در برنامه ما یک خانم وکیل و یک پزشک هم حضور دارند. ما با حضور این خانم وکیل، طرحی را برای منع خرید و فروش اسید به مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد تا از این پس خرید و فروش اسید جنبه قانونی پیدا کند و به راحتی انجام نشود بلکه نیازمند طی کردن مراحل قانونی مانند ارایه کارت ملی و ... باشد. وقتی این طرح آماده شد، در همان روز برگزاری برنامه و در روزهای بعدی، امضای هنرمندان گوناگونی را جمع‌آوری خواهیم کرد و در نهایت، این طرح با امضای هنرمندان مختلف به مجلس ارایه خواهد شد.

به گفته او، پزشک حاضر در برنامه نیز پزشکی است که قربانیان اسیدپاشی را تحت عمل جراحی قرار می‌دهد.

او اضافه می‌کند: در واقع مهم‌ترین هدف ما تدوین این قانون است ولی در کنار آن برنامه حمایتی هم داریم وهمه عواید این برنامه به «لیلا»، یکی از قربانیان اسیدپاشی تعلق خواهد گرفت چون این دختر جوان برای عمل جراحی خود نیازمند کمک است.

به گفته او، این برنامه اوایل بهمن ماه در سالن شهرزاد برگزار می‌شود به زودی تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

مهتا محدث چندی پیش هم جلسه نمایشنامه‌خوانی «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» را برای حمایت از رامین پرچمی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که درگیر مشکلات مالی شده، ترتیب داد که این نمایشنامه با نقش‌خوانی پرچمی، میترا حجار و حامد کمیلی در سالن شهرزاد روخوانی شد.

منبع: ایسنا

380196