ارزان فروشی بلیت هواپیما؛ آری یا خیر؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به ارزان فروشی بلیت هواپیما توسط برخی از آژانس‌های هوایی افزود: فروش ارزان بلیت هواپیما در صورتی که باعث ایجاد رقابت سالم بین شرکت‌های هواپیمایی شود، ممنوعیتی ندارد.
تصویر ارزان فروشی بلیت هواپیما؛ آری یا خیر؟

به گزارش سایت خبری پرسون، رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی با تعیین کف قیمت بلیت هواپیما مخالف است. این موضوع در صورتی که زمینه ساز ایجاد رقابت سالم بین ایرلاین‌ها شود، هیچ ممنوعیتی ندارد، اما هیچ ایرلاینی حق ندارد که نرخی بالاتر از نرخ مصوب به مسافران بلیت بفروشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور می گوید، هیچ زمانی در نرخ بلیت هواپیما کف قیمتی وجود نداشته است. شایعات مطرح شده مبنی بر تعیین کف قیمتی را به صورت کامل رد می‌کنم. در صورتی که امنیت و خدمات مسافران تامین شود، ارزان فروشی بلیت مانعی ندارد.

بر اساس گفته رضوی تاکنون هیچ تخلف و یا گزارشی مبنی بر تعیین کف قیمت بلیت در شرکت‌های‌ هواپیمایی به سازمان هواپیمایی اعلام نشده است و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

از چند روز گذشته شایعاتی در رابطه با تعیین کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان برای بلیت هواپیما مطرح و اعلام شده بود که با ارزان فروشی بلیت هواپیما هم برخورد می‌شود.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی از ۱۳ دی ماه، افزایش ۴ درصدی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را اعمال کرده‌اند و بیش از این میزان هم مجاز نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

379903