در منطقه 8 تهران

جست‌وجو برای دو نوجوان زباله گرد ادامه دارد

تلاش های شهرداری برای یافتن دو نوجوان زباله گردی که ادعا کردند ماهیانه 4 میلیون به ماموران شهرداری باج می دهند بی نتیجه مانده است و شهرداری از شهروندان درخواست همکاری داده است.

تصویر جست‌وجو برای دو نوجوان زباله گرد ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، شخصی دوربین به دست گرفته از دو نوجوان زباله گرد که به نظر از اتباع خارجی هستد می‌پرسد، شهرداری چقدر رشوه می‌گیرد که یک ماه آشغال جمع کنید؟ یکی از نوجوانان پاسخ می‌دهد برای 4 تا 10 شب ماهیانه 4 میلیون می‌دهیم.

شخص پشت دوربین چند بار در حین ضبط فیلم می‌گوید: اینجا منطقه 8 تهران است، اسم محله و کوچه را هم می‌گوید و ویدیو را تمام می‌کند.

در صورت احراز تخلف با پیمانکار برخورد قاطع می‌شود

با دست به دست شدن این کلیپ ویدئویی، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ دستور بررسی دقیق این موضوع را به نهادهای نظارتی داده و می‌گوید: در صورت ارتکاب تخلف توسط پیمانکار برخورد قاطع خواهد شد.

تنهایی شهردار منطقه فرض را بر این می‌گیرد که عامل انتشار این فیلم از شهروندان مسئولیت پذیر منطقه است با تشکر از حس مسئولیت پذیری وی و با اشاره به اینکه پدیده شوم زباله گردی به صورت غیرقانونی سالهاست که معضل شهرها است، عنوان می کند: هیچ کدام از این عوامل غیر مجاز پسماند تحت سرپرستی پرسنل و یا نیروی پیمانکار شهرداری نیستند و این موضوع اخیرا توسط نهادهای نظارتی به صورت مداوم کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه به تمام پیمانکاران تذکر داده می شود که نسبت به برداشت مواد بازیافتی از مخازن پسماند سطح شهر خودداری کنند، می گوید: پیمانکاران صرفا با همکاری و آموزش شهروندان نسبت به تفکیک و دریافت پسماندهای بازیافتی از مبدا(منازل و ادارات) اقدام کنند.

هیچ اثری از فیلم بردار و زباله گردها نیست

داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران هم در توئیتی اعلام کرده است، از همان شبی که کلیپ منتشر شده دستور پیگیری برخورد با متخلفین صادر شد، جالب است که همکاران من در سازمان و منطقه 8 علیرغم تلاش های فراوان وحضور در محل هیچ اثری از فیلم بردار و زباله گردها پیدا نکردند.

شهرداری منطقه هم از شهروندان مطلع درخواست کرده در صورتی که اطلاعاتی از این افراد و یا هرگونه مدرک در این خصوص دارند را به روابط عمومی شهرداری منطقه ۸ و یا با شماره ۹۶۰۳۶۳۲۱ تماس بگیرند.

اخیرا این دست کلیپ‌ها در فضای مجازی از مناطق مختلف شهرداری تهران زیاد دیده شده است. اما شهرداری این روش را چاره راه مقابله نمی‌داند و از شهروندان خواسته است با تفکیک پسماند از مبدا و محل تولید، گام مهمی در جهت کاهش پدیده شوم زباله گردی بردارند و سامانه ۱۳۷ نیز آماده دریافت درخواست‌های شهروندان جهت تحویل پسماندهای بازیافتی است.

منبع: فارس

379858