روش‌های یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی در ایران

با گسترش روز افزون تکنولوژی و ارتباط گرفتن افراد از سراسر دنیا با یکدیگر، اهمیت یادگیری زبان های خارجی نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. علاوه بر آن، بسیاری از افراد که به دنبال مهاجرت از ایران هستند، باید یک زبان خارجی را به عنوان زبان مرجع انتخاب کنند.
تصویر روش‌های یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی در ایران

بسیاری از دو زبانی که بسیار در ایران پرطرفدار و محبوب هستند، زبان آلمانی و زبان انگلیسی است و علاوه بر محبوبیتی که داخل ایران وجود دارد، این دو زبان، در بسیاری از کشورهای جهان نیز مورد استفاده هستند و شما با یادگیری و آموزش زیان انگلیسی و زبان آلمانی دیگر نگران مهاجرت و یا سفرهای خارجی خود نیستید. اما آیا تا بحال شده که قصد یادگیری یک زبان دیگر را بکنید و ندانید که از کجا باید شروع کنید؟ امروز می خواهیم یک راه روشن برای یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی به شما بدهیم تا بتوانید هرچه بهتر فرآیند یادگیری خود را آغاز کنید. سایت های زیادی نظیر برترآموز، زومیت و متمم هستند که در زمینه آموزش زبان آلمانی و انگلیسی فعالیت می کنند اما برتر آموز که یکی از برترین سایت ها در حوزه آموزش در ایران است، اقدام به ارائه پکیج آموزش زبان انگلیسی برتر آموز کرده است.

روش های یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی

به طور کلی روش های مختلفی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد که تمامی روش های آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم.

گوش دادن به رادیوهایی که دارای زبان انگلیسی و یا آلمانی هستند.

پادکست هایی که در برنامه های پادکست وجود دارند و به زبان انگلیسی و آلمانی صحبت می کنند.

تماشای تلویزیون و برنامه های مربوط به زبان آلمانی و انگلیسی

خواندن مجلات و کتاب های زبان انگلیسی و آلمانی که در کشور نیز تعداد بسیار زیادی از آن ها وجود دارد.

استفاده از دوره آموزشی زبان انگلیسی و آلمانی سایت برتر آموز که در قالب کلاس آنلاین و یا CD ارائه می شود.

در آخر، بهترین روش نیز می تواند پیدا کردن افرادی باشد که در حال آموزش این زبان هستند و می توانید با آن ها تمرین کرده و روز به روز رشد خود را افزایش دهید.

تقریبا می شود گفت اکثریت روش هایی که در بالا گفته شد، بدون هیچگونه هزینه ای قابل انجام است و اگر قرار باشد هزینه ای برای دوره پرداخت کنید، به این دلیل است که فرآیند یادگیری خود را سریع تر کرده و بتوانید در بازه کوتاهتری نتیجه بهتری بگیرید.

چه روشی برای یادگیری من بهتر است؟

بسیاری از افراد سریع به دنبال یک مدرس می روند و می خواهند آموزش وی را خریداری کنند. این در حالی است که شما قبل از خرید یک دوره، باید توانایی و مهارت خود را بسنجید و بدانید برای چه چیزی آماده هستید و چگونه می توانید آموزش زبان انگلیسی و آموزش زبان آلمانی خود را در بهترین حالت پیش ببرید. در ادامه روش های مختلفی که برای یادگیری می توانید از آن استفاده کنید را مورد بررسی قرار می دهیم تا بهترین روش مناسب برای خودتان را بتوانید انتخاب کنید.

سبک یادگیری جنبشی

این نوع از یادگیری به این صورت است که شما با تعامل و همچنین صحبت کردن با دیگران یک مطلب را یاد می گیرید و برای کسی که به این سبک علاقمند است، بهترین روش شرکت کردن در کلاس های حضوری و در کنار آن، کلاس های آنلاینی است که فرصت تعامل و صحبت کردن را می دهند.

یادگیری بصری ( تصویری)

برای این افراد، ویدئو بسیار مفیدتر است و مطلب را با استفاده از ویدئو خیلی راحت تر فرا می گیرند. برای چنین کسانی بهترین توصیه این است که سعی کنند فیلم ها و دوره های آموزشی که به صورت تصویری است را مشاهده کنند و روند یادگیری خود را از این طریق پیش ببرند.

یادگیری شنیداری ( با استفاده از گوش)

برای این دسته از افراد، استفاده از پادکست ها و فایل های صوتی که به زبان دیگر صحبت می کند، بسیار مفید است و می توانند از این ابزارها به راحتی استفاده کنند.

حال اگر قبل از این، یک زبان دیگر را آموخته باشید، می توانید با تجربه ای که از آن به دست آوریده اید؛ روش مناسب برای یادگیری خود را انتخاب کنید. اما اگر چنین تجربه ای ندارید، اصلا جای نگرانی نیست و می توانید یک تایم بسیار کوتاه روی این سه مورد گذاشته و بهترین حالتی که برای شما مناسب است را پیدا کنید.

روش های یادگیری در سال 2022 در ایران چگونه است؟

برای بازدهی هر چه بیشتر در سال 2022، می توانید طبق اصولی که در پایین برای شما قرار داده می شود، پیش روید.

هر روز 20 تا 30 لغت مهم را به خاطر بسپارید

برای صحبت کردن و آموزش های ابتدایی باید یک حداقلی از تعداد واژگان را بلد باشید و اگر طی یک ماه از این روش استفاده کنید، یک حداقل خوبی را به دست خواهید آورد و خیلی راحت تر می توانید فرآیند آموزش زبان انگلیسی و آلمانی را پیش ببرید.

سعی کنید نوشته های به زبان انگلیسی و آلمانی را بخوانید

تفاوتی نمی کند یک محصول را خریداری می کنید یا یک بنر را به زبان آلمانی یا انگلیسی می بینید. سعی کنید تمام چیزی که بر روی آن نوشته شده است را بخوانید و برای خود معنا کنید. با این کار بیشتر با اصطلاحات و واژه های مختلف درگیر هستید و فرآیند یادگیری شما سرعت بیشتری پیدا می کند.

سعی کنید در ابتدای کار زمان زیادی برای یادگیری بگذارید

قطعا کیفیت مهم تر از کمیت است اما توقع نداشته باشید با روزی 15 دقیقه زمان گذاشتن خیلی اتفاق مهمی برای شما بیفتد بلکه باید سعی کنید زمان حداقل 2 الی 3 ساعت را آن هم در ابتدای کار برای فرآیند یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی بگذارید.

در این مقاله سعی کردیم هرآنچه نیاز است درباره روش های یادگیری زبان آلمانی و انگلیسی شما بدانید را برایتان فراهم کنیم و به شما کمک کنیم تا هرچه بهتر زبانی غیر از زبان مادری را فرابگیرید.

379841