کاربرد دستگاه چوب خرد کن چیست؟

چوب خرد کن برقی یکی از انواع این دستگاه است که به دلیل سرعت و ظرفیت بالا طرفداران بسیاری دارد.‌ این دستگاه دارای دو نوع ظرفیت چوب خرد می‌باشد و به صورت اتصال به تراکتور و تکی عرضه می‌شود.
تصویر کاربرد دستگاه چوب خرد کن چیست؟

به گزارش پرسون، این روزها با وجود این که زندگی و صنعت به سمت مدرنیته شدن در حال حرکت است، برخی از المان‌ها و محصولات طبیعی که در گذشته به فراوانی در زندگی بشر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، جایگاه خود را با همان اهمیت حفظ کرده‌اند. چوب یکی از مهم‌ترین محصولات طبیعی است که در هر عصری کاربردهای بسیار متنوعی داشته و از اهمیت بسیاری برخوردار است. صنعتی شدن زندگی بشر نه تنها این عنصر طبیعی را به حاشیه نکشانده بلکه بر کاربردها و موارد استفاده آن افزوده است. در این راستا نیز تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای ابداع و تولید شده‌اند که در نهایت به استفاده بهینه از عناصر چوب طبیعی می‌انجامند. دستگاه چوب خرد کن یکی از این تجهیزات پیشرفته است. کاربرد چوب خرد کن زمانی اهمیت می‌یابد که صنایع مختلف در استفاده از منابع چوبی با محدودیت مواجه می‌شوند. در ادامه کاربرد چوب خرد کن را بیان می‌کنیم.

مسئله محدودیت در منابع چوبی در کشوری چون ایران که از درصد بسیار ناچیزی از پوشش جنگلی برخوردار است، گاهی برای تأمین کنندگان و صنایع مختلف چوبی به یک بحران تبدیل می‌شود. با توجه به مصرف بالای محصولات چوبی، صنایع ناچارند محصولاتی از جمله ام دی اف را از کشورهای دیگر با هزینه بالا وارد کنند. نه تنها ام دی اف بلکه در بسیاری از محصولات وابسته به چوب مانند کاغذسازی این معضل دیده می‌شود. این در حالی است که می‌توان با بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا به استفاده بهینه‌ای از کوچک‌ترین ذرات چوب طبیعی در باغات رسید. اگر در فصل هرس کردن درختان به باغات مختلف سری بزنید خواهید دید که کشاورزان به ناچار شاخه‌ها و چوب‌های هرس شده را برای افزایش فضای بین درختان و موارد دیگر می‌سوزانند. این چوب‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت به عنوان هیزم استفاده می‌شوند. در صورتی که صنعت امروز به شدت به این خرده چوب‌ها نیاز دارد. در این شرایط کاربرد چوب خرد کن معنا می‌یابد.

دستگاه چوب خرد کن چیست؟

برای این که با کاربرد چوب خرد کن آشنا شوید باید ابتدا این دستگاه را بشناسید. چوب خرد کن یکی از پیشرفته‌ترین و به روزترین ادوات کشاورزی و باغبانی است که برای خرد کردن تنه درختان و شاخه‌های آن‌ها و تبدیل این چوب‌ها به ذرات کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با توجه به فاکتورهای متعددی از جمله قطر سرشاخه‌ها، محصول نهایی، نیروی محرکه، شکل ظاهری، ظرفیت، سایز، نحوه حمل و نقل به صورت تک یا اتصال به تراکتور و غیره در مدل‌ها و انواع مختلفی عرضه می‌شود. این دستگاه که در فصل هرس کردن درختان به کار گرفته می‌شود می‌توانند با استفاده از این دستگاه به جای سوزاندن شاخه‌های هرس شده از خرد کردن و فروختن آن‌ها کسب درآمد کنند. مزایای این دستگاه با توجه به کاربرد چوب خرد کن ایده آل به نظر می‌رسد.‌

طرز کار چوب خرد کن

این دستگاه از سه بخش اصلی ورودی قیفی شکل، بخش خردکننده و مخزن ذخیره چوب تشکیل شده است. این دستگاه در ورودی خود از غلتک‌هایی تشکیل شده که دارای شیار هستند و چوب‌ها را به سرعت ثابتی گرفته و به سمت واحد خردکننده ارسال می‌کنند. در این بخش یک سیستم معکوس‌کننده تعبیه شده تا شاخه‌های چوب‌گیر دستگاه بتواند آن‌ها را از میان غلتک خارج کند. با توجه به این که چوب خرد شده، خروجی‌های متفاوتی مانند چوب چیپسی، پوشالی و پودری یا خاک اره‌ای دارد، می‌توان انتظار داشت واحد خردکننده در دستگاه‌های مختلف متفاوت بوده و کاربرد چوب خرد کن در بخش‌های مختلف صنعتی دیده شود.

انواع چوب خرد کن

این دستگاه بر اساس نیروی محرکه و نحوه کارکرد، در دو گروه تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به اختصار به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد چوب خرد کن بر اساس نحوه کارکرد

چوب خرد کن‌های غلتکی که نیروی خود را از موتور الکتریکی تأمین می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌ای دارند. در این نوع چوب خرد کن با وجود کم صدا بودن دستگاه و فرسایش کم قطعات آن، چوب‌های خروجی منظم نیستند.

چوب خرد کن‌های بشقابی یا صفحه‌ای رایج‌ترین نوع این دستگاه هستند. اگرچه مصرف انرژی در این نوع دستگاه بالا است اما چوب‌های خروجی منظم می‌باشند. این دستگاه با دور تند کار می‌کند و به دلیل فرسایش بالای تیغه‌ها از فولاد بسیار مقاوم تشکیل می‌شود.

کاربرد چوب خرد کن بر اساس نیروی محرکه

چوب خرد کن برقی یکی از انواع این دستگاه است که به دلیل سرعت و ظرفیت بالا طرفداران بسیاری دارد.‌ این دستگاه دارای دو نوع ظرفیت چوب خرد می‌باشد و به صورت اتصال به تراکتور و تکی عرضه می‌شود.

نوع دیگری از این ادوات، چوب خرد کن موتوری است که نسبت به سایر چوب خرد کن‌ها پیچیده‌تر بوده و قدرت بسیار بیشتری دارد. این دستگاه از سوخت بنزین و گازوئیل تغذیه می‌کند. هرچند ظرفیت و قدرت این چوب خرد کن بالا است اما در مقابل صدای زیادی نیز تولید می‌کند.

چوب خرد کن پشت تراکتوری با توجه به مزیت‌هایی که دارد به پراستفاده‌ترین این ادوات تبدیل شده است. باغداران می‌توانند بعد از خرد کردن چوب‌ها با این دستگاه به کمک تراکتور، خرده چوب را به محل مورد نظر منتقل کنند. این مسئله استفاده از چوب خرد کن را ساده‌تر کرده است.

خرید چوب خرد کن

هنگام خرید این دستگاه باید به نکات مختلفی از جمله کاربرد چوب خرد کن، نوع دستگاه، ظرفیت آن، نوع سوخت و نیروی محرکه، نوع خروجی دستگاه که انتظار دارید، طریقه استفاده به صورت اتصال به تراکتور یا تک و فاکتورهای دیگر توجه کنید. در نهایت نیز باید قیمت خرید این دستگاه را در نظر بگیرید تا به انتخاب ایده آلی متناسب با نیاز خود برسید. تمام فاکتورهایی که ذکر شد در قیمت چوب خرد کن تأثیرگذار است. علاوه بر آن برند تولیدکننده و فروشگاه عرضه‌کننده نیز در قیمت نهایی محصول بی‌تاثیر نخواهند بود. در این راستا می‌توانید برای خرید چوب خرد کن به فروشگاه های اینترنتی نیز مراجعه کنید. مشاورین متخصص در این فروشگاه ها آماده ارائه خدمات مشاوره به مشتریان گرامی هستند تا ضمن آگاه سازی مشتری و عرضه محصول با بهترین قیمت، خرید ایده آلی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند.

379833