وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۹۰ درصد واحدهای طرح ملی مسکن باقیمانده است/ ادغام با نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین ۲.۳ میلیون واحد مسکونی تا پایان سال خبر داد و گفت: ساخت ۹۰ درصد واحدهای طرح ملی مسکن باقیمانده است.
تصویر ساخت ۹۰ درصد واحدهای طرح ملی مسکن باقیمانده است/ ادغام با نهضت ملی مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ساخت چهار میلیون مسکن طی 4 سال نیازمند برنامه ریزی نرم‌افزاری است، امروز با گذشت 3 ماه و 11 روز از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، زیرساخت‌های نرم‌افزاری اجرای این قانون فراهم شده است.

وی افزود: سامانه نهضت ملی مسکن به صورت برخط پالایش اطلاعات را انجام می‌دهد، آیین نامه‌های اجرای این قانون آماده شده است و همچنین جلسات متعددی با بانک مرکزی، شورای عالی پول و اعتبار و روسای بانک‌ها داشتیم و شیوه نامه‌ها و ضمانت نامه‌ها تعیین شده و تکلیف اقساط واریزی متقاضیان نیز مشخص شده است.

وی یادآور شد: اطلاعات زمین‌های وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه پیش از این در پوشه‌ها و فایل‌ها بود، اما در طی سه ماه گذشته با ایجاد بانک زمین اطلاعات 1300 مورد زمین‌های وزارت راه و شهرسازی در 1300 شهر جمع‌آوری شده است. برای ساخت 4 میلیون مسکن طی 4 سال؛ در گام اول ساخت 2 میلیون واحد مسکونی را آغاز خواهیم کرد لذا تا پایان سال تکلیف زمین‌های 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی مشخص می‌شود، زمین مورد نیاز 760 هزار واحد مسکونی نیز آماده واگذاری است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که آغاز ساخت 520 هزار واحد در طرح ملی مسکن با پیشرفت کنونی 10 تا 15 درصدی، اضافه کرد: در شورای عالی مسکن تصویب کردیم که اجرای پروژه این 520 هزار واحد که 90 درصد اجرای کار آن باقیمانده است در نهضت ملی مسکن ادغام شود.

379638