شهروندان پایتخت در گفت و گو با پرسون خواستار ورود تعزیرات حکومتی شدند؛

جشنی رایگان که با پول تمام شد / تبلیغات پوچ مجتمع آفتاب

بنای مجتمع آفتاب در منطقه 22 تهران همانند یک کشتی غول پیکر ساخته شده است، این مجتمع به شکل تخصصی در حوزه کالاهای کودک فعالیت دارد.
تصویر جشنی رایگان که با پول تمام شد / تبلیغات پوچ مجتمع آفتاب

به گزارش سایت خبری پرسون، سرزمین کودک آفتاب در دل خود مجموعه شهربازی کوچکی جای داده است تا شهروندان در هنگام خرید کالا فرزندانشان برای تفریح از امکانات این محیط بهره مند شوند، این مجموعه تازه تاسیس هنوز مورد توجه قرار نگرفته است بسیاری از مغازه های تجاری آن به دلیل استقبال کم شهروندان مشغول به کسب و کار نشده اند.

در این بین مدیریت این مجموعه به هر شکلی به دنبال آن است که مشتریان خود را افزایش دهد، به طوری که از روزهای گذشته این مجموعه با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به اطلاع رسانی از زمان برپایی جشنواره فرفره ها به شکل رایگان در این مجموعه کرد و بسیاری از مادران و کودکان را از گوشه و کنارپایتخت به این محیط کشاند.

ساعت 5 بعد از ظهر 18 دی ماه این جشنواره در طبقه پایین این مجموعه برگزار شد، اما مراجعه کنندگان با حضور در مجتمع آفتاب متوجه شدند که باید برای حضور فرزند شان 57 هزار تومان هزینه بابت شارژ کارت وسایل بازی تهیه کنند، این در حالی بود که در تبلیغات جشنواره فرفرها رایگان بودن لحاظ شده بود.

در این بین تعدادی از شهروندان تهرانی در گفتگو با خبرنگار پرسون از این رفتار مدیریت این مجتمع ابراز نارضایتی کردند و خواستار برخورد نهادهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی با این مجموعه شدند.

57 هزار تومان برای ورود به یک برنامه بی محتوا

بعد از اینکه وارد مجتمع شدیم و به سمت محل برگزاری مراسم رفتیم، متوجه شدیم در صورتی فرزندمان می تواند در مراسم شرکت کند که 7 هزار تومان کارت استفاده از وسایل بازی را خریداری کنیم و همچنین تا سقف 50 هزار تومان برای آن کارت شارژ هزینه پرداخت کنیم.

یک از مادران که دل پری از این اقدام مجتمع تجاری کودک دارد، گفت: بنده به اتفاق فرزند و همسرم از چند روز قبل تر تصمیم گرفتیم در این جشنواره شرکت کنیم، باتوجه به اینکه در تبلیغات عنوان شده بود که رایگان است، اما بازهم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده در اطلاعیه تماس گرفتم و مسئول مربوط عنوان کرد که جشنواره کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه وارد مجتمع شدیم و به سمت محل برگزاری مراسم رفتیم، متوجه شدیم در صورتی فرزندمان می تواند در مراسم شرکت کند که 7 هزار تومان کارت استفاده از وسایل بازی را خریداری کنیم و همچنین تا سقف 50 هزار تومان برای آن کارت شارژ هزینه پرداخت کنیم.

این شهروند تهرانی که خود را لیلا معرفی کرد در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درباره اینکه به این موضوع اعتراضی نکردید؟ پاسخ داد: تنها یک صندوق در این محیط حضور دارد و آن فرد نیز یک کارمند است و عنوان کرد که شرایط حضورهمین است، با توجه به اینکه فرزندم تمایل داشت در این برنامه حضور داشته باشد چاره ای نداشتم و هزینه را پرداخت کردم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره نیز بسیار بی محتوا بود و تنها با یک دستگاه فردی اقدام به خواندن آواز برای کودکان در یک سالن بدون امکانات کرد و هیچ خبری هم از جشنواره ای با موضوع فرفره نبود.

دورغ گفتن بی اعتمادی می آورد

اینکه مدیر پاساژ با یک رفتار ناجوانمردانه بتواند یک شب میلون ها تومان به جیب زند کار خلاف قانون و غیر انسانی است و انتظار داریم که نهاد های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

یکی دیگر از شهروندان که به همراه پسرش در این برنامه حضور داشته است، گفت: دورغ گفتن بی اعتمادی می آورد و این حرکت مسئولان این مجتمع تجاری بی اعتمادی مردم به این مجموعه را به وجود می آورد.

رحیم اظهارداشت: شاید برخی از شهروندانی که به این مجموعه آمده اند تا فرزندان شان شاد باشند هزینه پرداخت به مراسم را نداشته باشند و تکلیف دل شکسته کودکان چیست؟

این شهروند تهرانی ادامه داد: اینکه مدیر پاساژ با یک رفتار ناجوانمردانه بتواند یک شب میلیون ها تومان به جیب زند کار خلاف قانون و غیر انسانی است و انتظار داریم که نهاد های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

رحیم در این باره گفت: نزدیک به 100 کودک در این برنامه شرکت کردند اگر هر یک از این کودکان تنها 57 هزار تومان برای ورود به این مجموعه پرداخت کرده باشند مبلغ قابل توجهی برای مالک این پاساژ به وجود می آید.

او یادآورشد: در اطلاعیه این برنامه آمده بود که مسابقه به همراه کلی جایزه نیز برپا می شود که هیچ خبری از مسابقه و جایزه برای کودکان نبود.

دستگاه های نظارتی ورود کنند

وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه این روزها بر تمامی پاساژها و مال ها سایه انداخته و مشتریان مغازه ها بسیار کمتر از گذشته شده اند؛ اما اینکه مدیران پاساژها بخواهند برای رونق بخشیدن به کسب و کارشان دست به کار شوند و به شکل های گوناگون همانند اقدام مجتمع آفتاب انجام دهند کاری خلاف انسانیت و قانون است که نه تنها تبلیغ نیست بلکه ضد تبلیغ خواهد بود.

در این میان انتظار شهروندان این است که دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند و نگذارند این رفتار غیرحرفه ای در این روزهایی که شرایط اقتصادی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است، تکرار شود.

گزارشی از: محمدخادمی

379567