به گزارش سایت خبری پرسون، با تشکیل سازمان جهانی گردشگری حلال به همت دکتر محمد شریف ملکزاده، برند جهانی گردشگری حلال به عنوان برند رسمی مسلمانان جهان در سایت رسمی سازمان ملل متحد معرفی شد و به ثبت رسید.
با توجه به تحولات صنعت گردشگری به ویژه در 20 سال گذشته، از جمله تنوع خدمات گردشگری و گردشگری با علاقه خاص، متوجه میشویم که گردشگران به دنبال مقاصد جدید و استفاده از خدمات جدید همسو با باورها و ارزشهای دینی خود هستند. گردشگری حلال یکی از این نمونه هاست.
آمادگی جسمانی و سلامت روان برخی از دغدغههای اصلی آن هستند - اثرات ملموسی که روح و روان و همچنین آسایش مسافران را غنی میکند. گردشگری حلال نیز قابل توجه است زیرا بخش قابل توجهی از بازارها و مقاصد گردشگری در جهان اسلام قرار دارد. علاوه بر این، 11 درصد از گردشگران بینالمللی را مسلمانان تشکیل میدهند، که این امر باعث شده است که کشورهای غیرمسلمان خدمات گردشگری حلال را ارائه دهند تا بتوانند سهمی از بازار 200 میلیارد دلاری گردشگران مسلمان را به دست آورند.
استانداردهای فنی مربوط به گردشگری حلال که توسط اتحادیه اروپا، آفریقا و بیش از 32 کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، طیف گسترده ای از زمینه ها را پوشش می دهد: اقامتگاه ها: رستوران ها، حمل و نقل از جمله هوایی، زمینی، ریلی و دریایی؛ خدمات مسافرتی؛ لوازم آرایشی؛ غذاها و نوشیدنی ها؛ شیوه زندگی؛ بازاریابی و تبلیغات؛ بانکداری و تامین مالی؛ هنر و فرهنگ؛ کسب و کار؛ بیمه؛ تحصیلات؛ مغازه ها؛ بیمارستان ها و دندانپزشکی؛ پزشکی؛ پوشاک و منسوجات؛ آرایشگاه ها و مغازه های زیبایی؛ کشتارگاه ها؛ سایت های تفریحی؛ صنایع دستی. هر یک از جنبه های صنعت گردشگری می تواند محصولات و خدمات معتبر ویا آزمایش شده خود را، مجوز دهد و بنابراین با تعامل بین مردم از کشورهای مختلف و همچنین به پیشینه های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی مختلف کمک کند.
مطالعه گردشگری حلال، حوزه جدیدی هیجان انگیز برای درک و رفع نیازهای بشر مدرن است.