«نشان فداکاری» روی آنتن شبکه افق

برنامه گفتگومحور «نشان فداکاری» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

تصویر «نشان فداکاری» روی آنتن شبکه افق

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «نشان فداکاری» برنامه گفتگومحور شبکه افق سیما است. این مجموعه هفت قسمتی در هر قسمت با یکی از دلاورمردان ارتش ایران مصاحبه می‌کند.

علیرضا محمدخانی تهیه‌کننده «نشان فداکاری» با اشاره به این که جانفشانی‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همیشه در اذهان مردم ایران ماندگار است، گفت: برای مرور رشادت دلیرمردان و بازگویی خاطرات و شنیده‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی، ساخت برنامه‌ای با این مضمون از تابستان ۱۴۰۰ کلید خورد و «نشان فداکاری» از اواخر پاییز روی آنتن شبکه افق سیما رفته است.

تهیه کننده برنامه «نشان فداکاری» تصریح کرد: این ویژه برنامه به نیروهای هوایی، دریایی، زمینی، پدافند، یگان بهداری ، یگان مهندسی و هوانیروز به طور مجزا می‌پردازد و در هر قسمت بخش‌های برنامه متناسب با محتوای برنامه و نماینده ارگان و یگانی که مهمان برنامه است، تهیه می‌شود.

محمدخانی خاطرنشان کرد: سیدمرتضی جوادی مجری برنامه در هر قسمت با پیشکسوتان همان نیرو، بازنشستگان، جانبازان همان یگان که در برنامه دعوت می‌شوند و هر کدام قصه و روایتی دارند به گفتگو می‌نشیند. در واقع «نشان فداکاری» تلاش دارد نقش ارتش در عملیات‌های مختلف در زمان هشت سال دفاع مقدس را با زبانی متفاوت بیان کند.

تهیه کننده برنامه «نشان فداکاری» ادامه داد: در جمهوری اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس، عملیات جنگی داشتیم که مغفول مانده و یا بنا به دلایلی کمتر به آن پرداخته شده است مانند عملیات «انتقام» که نخستین پاسخ ایران به ارتش بعث عراق بود که توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله زمانی دو الی سه ساعت پس از آغاز رسمی جنگ، علیه ارتش بعثی عراق انجام شد که شاید افراد معدودی از این عملیات مطلع باشند.

محمدخانی تاکید کرد: «نشان فداکاری» از یک میز جنگ تشکیل شده که در یک بخش کوتاه عملیات را به صورت اینفوگرافی تشریح می‌کند و عملیات مورد نظر را با شمار افراد شرکت کننده در آن نشان می‌دهد و از میزان و دستاوردها و موفقیت رزمندگان می‌گویند.

تهیه کننده و کارگردان برنامه «نشان فداکاری» در ادامه از وجود بخش معرفی شهدای عملیات‌های مختلف دفاع مقدس در این برنامه گفت و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای ما با وجود قهرمانی‌ها و دلاوری‌های بی‌مثال، چندان شناخته شده نیستند و ما در این برنامه از این بزرگواران نام خواهیم برد. حضور یکی از قهرمانان ارتش در میان مردم در پارک ملت با لباس نظامی که موجب غافلگیری مردم می شود از قسمت های جذاب برنامه است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر مرور خاطرات زمان جنگ، بخشی هم داریم که در آن تیزرهای کوتاهی از توانمندی‌های نیروهای مسلح و اینکه هم اکنون در چه موقعیتی از توان و قدرت نظامی و دفاعی هستیم، برای مخاطبان و بینندگان به تصویر در آورده‌ایم.

محمدخانی از احتمال ادامه فصل دوم «نشان فداکاری» خبر داد که به سایر نیروهای مسلح کشورمان خواهد پرداخت.

«نشان فداکاری» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه افق سیما است.

379359