شرکت پشم‌شیشه استان فارس جلودار انتقال به خارج از شهر است

مدیرعامل شرکت پشم‌شیشه ایران گفت: شرکت پشم‌شیشه برای مقابله با آلایندگی هوا و حفظ محیط‌زیست، جلودار انتقال به خارج از شهراست.
تصویر شرکت پشم‌شیشه استان فارس جلودار انتقال به خارج از شهر است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر عامل شرکت پشم‌شیشه ایران جهانگیر باقری صبح امرو در پاسخ به سئوال خبرنگار پرسون در مورد انتقال کارخانه به خارجاز شهر افزود: شرکت پشم‌شیشه با 37 درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به دیگر کارخانه‌ها برای انتقال به خارج از شهر به‌ویژه استقرار در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پیشتازاست.

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال کارخانه از محل فعلی به منطقه ویژه اقتصادی در سال هزار و 388 زمینی به مساحت 8 هکتار خریداری و تا سال هزار و 394 به دلیل نبود تأمین منابع مالی و نیز اراده بالادست هیچ‌گونه اتفاقی در ساخت کارخانه پشم‌شیشه وجود نداشت و پروژه به حالت رکود درآمد.

مدیرعامل شرکت پشم‌شیشه ایران با اشاره به اینکه شرکت پشم‌شیشه در راستای مسئولیت اجتماعی به این نتیجه رسید که زمینی برای انتقال خریداری شود، افزود: برای احداث پروژه 420 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که تاکنون افزون بر 110 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، نقدینگی شرکت. اختصاص‌یافته است.

انتقال شرکت پشم‌شیشه به خارج از شهر مسیر بی‌بازگشت است

جهانگیری با تأکید بر اینکه انتقال شرکت پشم‌شیشه به خارج از شهر مسیر بی‌بازگشت است، گفت: هیچ‌یک از کار‌های انتقال بدون قرار دارد وجود ندارد و در این راستا مبالغ قابل‌توجهی برای قرارداد خارجی پرداخت‌شده است.

وی بیان داشت: تمامی فعالیت‌های باقیمانده پروژه در قالب قرارداد «EPC» با شرکت داخلی منعقد و نیز به 20 درصد از مبلغ به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت و تعداد قابل‌توجهی نیروی انسانی در محل کارخانه و منطقه ویژه اقتصادی مستقر کرده است.

مدیرعامل شرکت پشم‌شیشه ایران اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی کارخانه پشم‌شیشه به‌صورت عملیات به منطقه ویژه اقتصادی منتقل می‌شود.

جهانگیری ابراز داشت: شرکت پشم‌شیشه ایران در عرصه نوآوری به‌ویژه بومی‌سازی قطعات وارداتی به‌ویژه جایگزینی مواد اولیه و نیز محصولات جدید موردنیاز مشتریان حرف بسیاری برای گفتن دارد.

وی در مورد ویژگی‌های این شرکت گفت: یکی از قطعات پرمصرف اسپینر‌های الیاف ساز درگذشته از آلمان به شکل خام وارد پس از تائید مجدداً برای سوراخ‌کاری وارد این کشورمی‌شد، با مطالعات انجام‌شده بیش از 10 سال تولید مواد اولیه و سوراخ‌کاری قطعات پرمصرف اسپینر‌ها در ایران انجام می‌شود.

وی عملکرد این شرکت در سال گذشته نسبت به پایان آذرماه سال جاری گفت: تولید پشم‌شیشه 6 هزار و 669 تن در سال گذشته و نسبت به سال جاری 7 هزار و 197 تن، 8 درصد رشد داشته و در تولید ایزوگام 2 هزار و 116 در سال گذشته و 2 هزار و 29 تن سال جاری کاهش 4 تنی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پشم‌شیشه ایران استان فارس بیان داشت: صادرات مقداری 321 تن در سال گذشته نسبت به 711 سال جاری 121 درصد رشد داشته و صادرات دلاری 177 هزار و 937 دلار سال گذشته در برابر 404 هزار و 563 دلار، 54 درصد رشد داشته است.

باقری اضافه کرد: سود شرکت در سال گذشته 262 هزار و 626 بوده که با تلاش‌های انجام‌شده این رقم در سال جاری به 404 هزار و 562 هزار تومان به رشد 54 درصدی دست‌یافته‌ایم.

ة

378885