دهمین سال برگزاری نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت‌زهرا‌ (س) در اقبالیه+عکس

در گفتگوی اختصاصی خبرنگار پرسون با حجت‌الاسلام حسن خوئینی مسئول برگزاری نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت‌زهرا (س) در شهر اقبالیه‌ی استان قزوین عنوان شد؛ زیبایی ها، فرصت ها و چالشهای برگزاری دهمین‌سال این نمایشگاه فرهنگی مذهبی با بازدیدکنندگانی از چندین استان.
تصویر دهمین سال برگزاری نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت‌زهرا‌ (س) در اقبالیه+عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حسن خوئینی، مسئول برگزاری نمایشگاه خیمه‌گاه حضرت‌زهرا (س) در شهر اقبالیه درباره این رویداد فرهنگی مذهبی در گفتگوی اختصاصی خبرنگار پرسون توضیح داد: این خیمه‌گاه برای دهمین سال است که در شهر اقبالیه برگزار می‌شود. خدا را هزار مرتبه شکر که توفیقی بوده بنده حقیر و دوستان هیئتی از هئیت مکتب خادمین‌الحسین(ع) زحمت کشیده‌اند و خیمه گاه را آماده و افتتاح کرده‌‌اند.

حجت‌الاسلام حسن خوئینی ادامه داد: هدف از برگزاری این مجموعه آشنایی مردم با سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و بحث بصیرت افزایی است. موضوعاتی که ما اینجا استفاده کرده ایم با هدف کلی آشنایی با حضرت زهرا سلام الله علیها که مردم ما نیاز دارند. کودکان و نوجوانان جوانان ما نیاز دارند با سبک زندگی حضرت زهرا آشنا شوند.

وی گفت: الحمدالله این بستر فراهم شده که مردم بیایند و سعی کرده ایم در این نمایشگاه که حالت بصری دارد سبک زندگی و ساده زیستی حضرت زهرا را به نمایش عموم بگذاریم. در این ده سال همواره مهمانانی از شهرها و استان‌های دیگر داشته ایم. از جمله از تهران، کرج، زنجان، قم ،گیلان و البته از شهرستان های قزوین هم که بحمدالله همیشه بازدیدکننده داشته ایم.

مسئول برگزاری این نمایشگاه شرح داد: در نمایشگاه امسال ۸غرفه کار شده است. در باره فاطمیه و خیمه گاه حضرت زهرا(س)، موضوع رحلت پیامبر(ص)و بیت الزهرا هست که نمادی از سبک زندگی و ساده زیستی حضرت زهرا(س) است کار شده. غرفه بستر و وصیت های اُمِّ‌اَبیها و بحث وداع مادرسادات با فرزندان، تشییع تابوت و بحث خانه امیرالمومنین(ع) بعد از شهادت مادر پهلو شکسته و همچنین نمادی از قبرستان بقیع را داریم تا عزیزانی که قسمت نشده مدینه تشریف ببرند شمه ای از حال و هوای آنجا را تجربه کنند.

حجت‌الاسلام خوئینی عنوان کرد: امسال برای اولین بار غیر از بحث ایام فاطمیه سعی کردیم از دوستان عزیزمان در بسیج حوزه ، ناحیه امام سجاد علیه السلام استفاده کنیم غرفه‌هایی را در اختیار عزیزانمان قرار دادیم. غرفه هایی مثل دولت اسلامی که گرداننده آن طلبه‌های عزیزی از مناطق استان قزوین و همچنین شهر اقبالیه هستند، کانون مهدویت را داریم که الحمدلله فعال هستند.

وی تشریح کرد: غرفه‌ی خاصی که امسال داریم غرفه‌ی شهدای تیپ فاطمیون است که از عزیزان شیعیان مدافع حرم افغانستانی که در شهر ما ساکن هستند و هیات باصفایی هم دارند ،مهد غنچه های مهراب را داریم، اقتصاد مقاومتی را داریم، بحث مشاوره را داریم از طلاب حوزه که هم خواهران و هم برادران تشریف می آورند.

حجت‌الاسلام خوئینی ادامه داد: غرفه‌ی کانون قرآن مصباح الهدای را داریم.این موضوع برای من خیلی جالب بود که در شهرمان حدود ۲۰۰ نفر از کودکان عزیز حافظ قرآن هستند.موضوع دیگر نمایشگاه کتاب است که برگزار می شود و البته مراسمات متنوع دیگری هم در این مدت در خیمه گاه از ۸:۳۰ تا ۱۰ شب برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در مورد حمایت های مسولین شهری و استان، شورای اسلامی شهر اقبالیه خدا خیرشان بدهد امسال ما را حمایت کردند. دو سه ماه پیش طرحمان را به آنها ارائه دادیم. بودجه‌ای برای ما درنظر گرفته‌اندکه حالا زیاد نبود و هنوز به دستمان نرسیده، ولی تصویب شده است. حمایتی که حاج آقای فاطمیان امام جمعه محترم داشتند و همچنین هیئت‌های مذهبی. ولی ازمسئولین استانی ما متاسفانه حمایت مالی نداشتیم. بعضی از دوستان قول داده‌اند ولی هنوز انجام نشده و ان شالله که انجام بشود.

حجت‌الاسلام حسن خوئینی گفت: چون این کار کار فرهنگی است خواهشی دارم از مسولین استانی و شهرستانی. دوست داریم همه سهیم و شریک باشند. ایام فاطمیه ۲۰ روز است و عزیزانی که وقت می‌گذارند حمایت می خواهند. از این نمایشگاه به لحاظ اقتصادی، مالی و معنوی حمایت بشود تا بتوان کمال استفاده را از این نمایشگاه برد و غریب نباشد، چون کار فرهنگی است.

مسئول برگزاری نمایشگاه در پایان بیان کرد: در کل کشور شاید در ۴ یا ۵ استان، مشابه این کار انجام بشود. آنها در استانهای دیگر می‌دانند که از طرف مسئولین و نهادهای دولتی حمایت می شوند. ولی متاسفانه خیمه‌گاه حضرت زهرا(س) در اقبالیه از لحاظ شهری فقط از طرف شورای شهر و امام جمعه محترم حمایت شده و ما انتظار داریم از مسئولین استان و شهرستانی هم حمایت کنند.

گفتگو از حسین رستمی

378144