برگزاری دومین جلسه «شورای همکاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی»

دومین جلسه «شورای همکاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی» با حضور روسا و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با هدف تبیین اهداف و دستیابی به راهکار اجرایی برای همکاری مشترک برگزار شد.
تصویر برگزاری دومین جلسه «شورای همکاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی»

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، در دومین جلسه «شورای همکاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی» مقرر شد تا ضمن پیش‌بینی سازوکار‌های لازم در این زمینه، با تداوم این جلسات بر روی نحوه این همکاری و مسائلی که مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی قوای سه‌گانه با همکاری هم می‌توانند بررسی کنند، تأکید شود.

محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، در این جلسه با دسته‌بندی مسائل کشور به دو دسته ابرچالش‌های کنونی و راهبرد‌های آینده کشور، تأکید کرد: این شورا می‌تواند ضمن تهیه و اولویت بندی مسائل کشور در این دو بخش، زمینه ارائه نظرات پژوهشی و تخصصی لازم به مسئولان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور را دقیق و مؤثرتر فراهم کند.

مدعوین این جلسه که از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی-راهبردی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه حضور داشتند، به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و ضمن تأکید بر تهیه راهکار‌های همکاری مشترک، به اولویت‌بندی ابرچالش‌های کشور و تعیین راهبرد‌های آینده تاکید داشتند.

همچنین در این نشست بر تهیه پیوست‌های پژوهشی و علمی برای مدیران و تصمیم‌سازان کشور در مواجه با چالش‌های پیشرو تاکید شد.

378054