حمایت از نوآوری از مهم ترین رویکرد های دولت

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت برای اصلاحات بنیادین اقتصادی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد: حمایت از نوآوری و تولیدات خلاقانه و بازتوزیع کارامد منابع کشور از مهمترین رویکرد‌های دولت برای رسیدن به اهداف خود می‌باشد.
تصویر حمایت از نوآوری از مهم ترین رویکرد های دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی پاد، محسن رضایی در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های خانه نوآوری و فناوری ایران با تاکید بر اینکه تولید، یک پشتوانه و یک خط مقدم دارد، تصریح کرد: پشتوانه تولید خلاقیت و خط مقدم آن تجارت است؛ چون کالایی که صادر می‌شود در داخل هم بازار خواهد داشت و می‌تواند با کالا‌های وارداتی رقابت کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در فرآیند تولید و نوسازی آن از ابتدا تا انتها اظهار کرد: این بازسازی باید در تمام موضوعات از جمله برندینگ، رایزنی‌های اقتصادی، دفاتر تجاری و… مد نظر قرار گیرد تاتوان رقابت پذیری با کالا‌های خارجی تقویت شود.

وی اضافه کرد: پشتوانه تولید یعنی فناوری و نوآوری، را می‌بینیم، اما باید تولیدات نوآورانه تبدیل به محصول نیمه صنعتی وصنعتی شود که متاسفانه در اینجا گسست داریم، جزیره دانش و فناوری و جزیره صنعت و تجارت باید به هم متصل شوند.

رضایی تاکید کرد: باید موانعی اقتصادی و همچنین مشکلاتی که در روابط اداری و بخش خصوصی وجود دارد شناسایی و اصلاح شود تا رابطه بخش خصوصی و دولتی کم هزینه شود.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از بهبود فضای کسب و کار به اصلاح و تسهیل رابطه دولت و بخش خصوصی بر می‌گردد تا فرایند تولید ثروت یکپارچه‌تر شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بر لزوم تقویت استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های خرد تاکید کرد و گفت: کسب و کار‌های خرد، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها نیاز به مقوم‌هایی مانند مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری دارند و به محض اینکه روی پای خود بایستند، راهشان را پیدا می‌کنند، اما تا زمانی که راه بازار را پیدا نکرده اند نیاز به تقویت و حمایت دارند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در دیداری که با مسئولان و کارشناسان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این بازدید داشت از آن‌ها خواست که در گزارش‌ها و نمودار‌های دوره‌ای به طور مرتب ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت را رصد، موانع را شناسایی و اعلام کنند تا دولت اقدام به رفع این موانع کند.

وی حمایت از تولیدات فناورانه، رفع موانع تولید و تقویت شرکت‌های دانش بنیان را یکی از اصول سیاست‌های دولت در بحث حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

رضایی همچنین با اشاره به برخی تولیدات فناورانه این مرکز از جمله کنتور‌های هوشمند و ابزار مدیریت هوشمند مصرف انرژی، بازتوزیع نظام یارانه‌ای وصرفه جویی را اولویت دیگر دولت برشمرد و گفت: مسئله یارانه‌ها و شدت مصرف انرژی ما موضوع بسیار مهمی است ما اکنون ۸۶ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم که اگر ۵۰ درصد آن آزاد شود، هم مردم از آن متنفع شده و هم دولت به راحتی اداره خواهد شد و کسری بودجه نیز نخواهیم داشت.

377615